Коли «ручник» шкодить: порада, яка врятує від великих проблем
Стоянкове гальмо сприймають як річ настільки звичну, що водії майже не замислюються над ризиками. Проте в холодний сезон цей механізм може зіграти злий жарт. У сильний мороз колодки примерзають до дисків чи барабанів, особливо якщо на деталі потрапила вода. І тоді ранкове зусилля зняти «ручник» здатне обернутися пошкодженим механізмом і дорогим ремонтом, попереджає «Твоя МАШИНА».
Автомеханік із 20-річним стажем Олексій Г. зі Львова каже, що кожну зиму отримує десятки звернень саме з такими поломками.
«Люди ставлять машину після поїздки, піднімають важіль і йдуть. Волога не встигає висохнути, і гальмо замерзає. В результаті доводиться відривати колодки силоміць», – пояснив фахівець.
Порада проста: якщо авто залишається надовго, краще обмежитися включеною передачею чи паркінгом в автоматі. А коли немає вибору й треба натягнути «ручник», важливо дати вузлам кілька хвилин після зупинки. За цей час тепло від гальм розжене залишки води.
Подібну практику підтверджує і киянин Сергій, власник старої Mazda. Минулої зими він залишив авто на ручнику після поїздки й отримав замість ранкового старту буксир на СТО.
«Машину довелося тягнути, бо колеса заблокувало. Тепер я завжди чекаю кілька хвилин перед тим, як фіксувати», – розповів водій.
Фахівці нагадують: сучасні машини часто мають електронне стоянкове гальмо, але й там діють ті самі фізичні закони. Волога та мороз не розрізняють, чи важіль механічний, чи кнопка на панелі. Тому правило одне – дати гальмам «видихнути», перш ніж замикати їх на ніч.
Обговорити цю тему в Facebook