Свист чи гул з-під капота: про яку несправність автомобіля він попереджає водія
Несподіваний свист чи гул з-під капота часто не дрібниця. У багатьох випадках це перший знак того, що у моторі починає відмовляти помпа охолодження. Її заміна може вдарити по кишені, пише Interia.
Помпа ганяє охолоджувальну рідину між двигуном і радіатором, тримаючи робочу температуру в нормі. Коли вона зношується, з’являються писки на холодному пуску чи при розгоні. Це результат зношених підшипників. З часом звук переходить у гул або скрегіт. Тоді вже ризикують постраждати інші вузли, адже в багатьох авто помпа працює разом з ременем розподільного механізму.
Якщо водій чує свист, а ще й бачить калюжу кольорової рідини під машиною – час їхати на СТО. Це може бути зеленим чи рожевим антифризом, який має солодкуватий запах. Ігнорувати такий сигнал не можна.
До симптомів додається перегрів. Стрілка температури на панелі різко рухається в червону зону, а з-під капота піднімається пара. На самій помпі нерідко видно сліди корозії чи кристали висохлого антифризу. У деяких моделях навіть є контрольний отвір: якщо з нього капає – вузол треба міняти без зволікань.
За підрахунками сервісів, заміна класичної механічної помпи обходиться у десятки тисяч гривень. Сама деталь для масових моделей коштує декілька тисяч, але сама робота може вартувати в декілька разів дорожче. Майстри радять одразу міняти комплект: помпу, ремінь ГРМ, ролики й термостат. У преміальних авто сума легко перевищує 100 тисяч. В електронних помпах, що ставляться у нових моделях, рахунок ще вищий.
Тривалість роботи помпи залежить від обслуговування. У середньому вона служить 80–120 тисяч кілометрів, але у деяких машинах витримує до 200 тисяч. Ключове – регулярна заміна антифризу раз на 2–4 роки. Старий склад руйнує ущільнення й викликає корозію.
Тому будь-який незвичний звук під капотом – привід перевірити машину, перш ніж рахунок у сервісі перетвориться на неприємний сюрприз.
Обговорити цю тему в Facebook