Експерти попереджають про можливе подорожчання бензину і дизелю восени: у чому причина
Водії готуються до непростого сезону. З 1 жовтня під загрозою опиняються поставки через румунський порт Констанца, який дає чверть українського імпорту дизпального. Якщо обмеження набудуть чинності, заправка стане відчутно дорожчою.
Директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн у своєму дописі в Facebook підкреслив: «Констанца – це чверть нашого ринку дизпального. Без подробиць, але нам нема чим замістити такий обсяг, хто б там що не казав».
За його словами, санкції прирівняють вантажі з порту до індійських, які вже перевіряють за особливими правилами.
Фактично ринок залишать без ключового каналу, і доведеться переключатися на інші напрямки. Мова йде про Грецію, Італію або турецький НПЗ Star. Проте нова логістика означає підвищення цін не тільки на південні партії, а й на пальне з Польщі чи інших західних маршрутів.
На ситуацію накладається ще один фактор – сезонний. Вже у жовтні традиційно зростає попит на зимові марки дизеля. В умовах ризику дефіциту це може стати серйозним ударом для перевізників і аграріїв, які саме в цей час мають найбільші витрати на паливо.
Фахівець з паливного ринку Олексій М. пояснив: «Коли йде мова про чверть імпорту, будь-яке блокування піднімає ціни автоматично. А якщо одночасно росте попит, то навіть тимчасові перебої швидко відбиваються на заправках».
Ризики загострює й те, що Кременчуцький НПЗ зруйнований, а західний кордон фізично не може прокачати більше ресурсів. Водіям слід готуватися до того, що осіннє підвищення вартості пального стане реальністю.
За прогнозами експертів, вже у жовтні–листопаді літр дизеля може подорожчати на кілька гривень. Бензин і автогаз також підтягнуться.
Обговорити цю тему в Facebook