98-й бензин не для всіх: кому з українців не варто заливати високооктанове пальне в бак автомобілю

На заправках все частіше пропонують бензин із позначками А-98 чи навіть А-100. Рекламують його як спосіб зробити авто «живішим» і економнішим. Та інженери, з якими поспілкувалась «Твоя МАШИНА», кажуть – такий бензин не універсальний і підходить не кожному мотору.

Високе октанове число не про якість, а про стійкість до детонації. Паливо горить повільніше, тож зменшує ризик «стуку» в циліндрах. Якщо ж система спроєктована саме під нього, тоді ефект справді буде. Проте у двигунах, розрахованих на А-95, користі від преміального пального не буде жодної.

Відомий американський автомеханік та блогер Скотті Кілмер пояснює:

«Багато власників старих седанів думають, що, заливши високооктанове паливо, вони відчують приріст потужності. Насправді блок керування двигуном не здатний правильно скористатися цим пальним. У результаті витрати ті ж самі, але гаманець худне».

Є й інший бік питання. Вартість літра такого бензину зазвичай на 5–7 гривень вища, ніж у А-95. Якщо врахувати середній пробіг у 15 тисяч кілометрів на рік, переплата може сягати кількох тисяч гривень без жодного практичного сенсу.

Автослюсар Олег К. додає:

«Високооктанові марки потрібні спортивним авто, турбованим агрегатам чи моделям з підвищеною ступінню стиску. Але заливати їх у бюджетний хетчбек – те саме, що вдягати кросівки для спринту на людину, яка весь день сидить у офісі».

Отже, перед експериментом із дорогим паливом варто відкрити інструкцію до свого авто. У ній завжди вказано, яке пальне є базовим. Усе інше – лише додаткові витрати без користі для машини.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти