Відмовили гальма в автомобілі: інструктор пояснив, як безпечно зупинити авто
Ситуація, коли педаль гальма провалюється і машина не реагує, здатна вибити з колії навіть спокійного водія. Втім, досвідчені інструктори кажуть: виживає не той, хто натискає сильніше, а той, хто діє холодно і послідовно.
«Перший крок – ввімкнути аварійку, щоб інші бачили проблему», – пояснює у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» столичний автоінструктор Ігор К., який понад 20 років готує водіїв. На його думку, головне – не смикати кермо, а обрати вільний простір для зниження швидкості.
У машині з «механікою» допомагає гальмування двигуном. Це означає поступове зниження передачі – від четвертої до другої і нижче. Двигун починає тримати авто, і швидкість падає без ризику втратити керування. У випадку з «автоматом» діє той самий принцип: потрібно перевести коробку в ручний режим і послідовно знижувати передачі.
Коли стрілка спідометра вже біля 40 км/год, можна обережно підтягувати стоянкове гальмо. Робити це треба плавно, щоб машина не пішла юзом.
«Багато хто рве ручник одразу – і потім дивується, чому авто розвернуло на дорозі», – додає інструктор.
Аварійне гальмування бажано проводити на узбіччі. Там менший потік, немає пішоходів і легше тримати траєкторію. Експерти наголошують: головна помилка – паніка. Як тільки водій починає смикати кермо чи різко тягне ручник, шанс на контроль різко падає.
Автоінструктор з Харкова Сергій Л.згадує реальний випадок:
«Учень на навчальній машині втратив гальма біля виїзду з парковки. Він не розгубився – швидко перевів коробку в ручний режим, включив аварійку, знизив передачу і зупинився на узбіччі. Усі лишились цілими».
Фахівці нагадують: навіть стоянкове гальмо варто перевіряти разом із іншими системами. Його стан часто ігнорують, хоча воно може врятувати життя в критичний момент.
Обговорити цю тему в Facebook