Чому не можна ставити на автомобіль різні шини спереду і ззаду
Шини – це єдиний контакт авто з дорогою, і саме від них залежить не лише комфорт, а й життя водія та пасажирів. Часто власники думають, що можна заощадити і встановити різні моделі спереду та ззаду. Формально це не заборонено, але ризики значно більші, ніж здається, пише AutoPlus.
Правила вимагають, щоб шини на одному осі були однаковими: марка, модель, структура. Це означає, що на передній і задній вісях можуть стояти різні комплекти, але з однаковим типом конструкції і правильним розміром.
Автоексперти пояснюють, що коли спереду стоять одні шини, а ззаду інші, машина поводиться непередбачувано. На мокрому асфальті чи в снігу різниця у зчепленні стає критичною. У практиці сервісів є випадки, коли через таку економію власники отримували проблеми з трансмісією – особливо у повнопривідних авто, де різний ступінь зносу чи структура шин перевантажує диференціал.
Навіть якщо закон прямо не карає за різні комплекти на передній і задній осі, безпека страждає. На повороті авто з різними шинами може раптово піти в занос. На трасі при швидкості 100 км/год це питання вже не комфорту, а виживання.
Найкраще рішення – ставити однакові шини по колу. Це спрощує керування, робить гальмування стабільним і зменшує ризики. І хоча шини коштують дорого, правильний вибір часто означає уникнення ДТП, ремонтів і лікарняних рахунків.
Тож економія на комплектах виглядає привабливо лише на папері. Реально вона може обійтися у десятки тисяч гривень – і не лише у ремонті авто, а й у шкоді здоров’ю.
Висновок простий: встановлюйте однакові шини на всі колеса – і машина віддячить безпекою та стабільністю.
Обговорити цю тему в Facebook