В Україні викрили продаж сурогатного пального: на яких АЗС українцям зливали «бодягу»
В Одесі викрили нелегальну АЗС, яка роками торгувала сурогатним пальним. За даними Бюро економічної безпеки, заправка працювала без жодних документів – не мала ліцензій, паспортів якості і навіть підтвердження походження бензину. Фактично, водіям відпускали сумнівну суміш під виглядом А-95 та дизеля, повідомляє прес-служба БЕБ.
Слідчі вилучили понад 3,8 тисячі літрів дизпалива і 4,2 тисячі літрів бензину. Разом з паливом забрали й обладнання: резервуари, колонки, комп’ютери, генератор і навіть чорнові записи. Організатору схеми вже висунули обвинувачення за статтею 204 Кримінального кодексу. Йому загрожує штраф від 85 до 170 тисяч гривень.
«Такі заправки працюють роками і отруюють ринок. Це питання не лише економіки, а й безпеки. Машина на сурогаті може вийти з ладу на трасі, і тоді ризикує не лише власник, а й інші учасники руху», – коментує автоексперт Сергій Демченко.
Він нагадує: при використанні пального сумнівної якості зношуються форсунки, ламаються каталізатори та зростає витрата.
За словами голови парламентського комітету з фінансів Данила Гетманцева, в Україні працює близько 428 підпільних АЗС. Вони ухиляються від податків, продають «бодягу» і тим самим створюють цілу тіньову економіку.
«Ринок має сірі та чорні сегменти. Потрібен жорсткий контроль, адже навіть великі компанії не завжди відмовилися від схем», – заявив він.
Водії, які заправляються на сумнівних станціях, ризикують подвійно. З одного боку – витрати на ремонт, з іншого – небезпека потрапити у ДТП через відмову двигуна. Юристи додають: клієнт може подати до суду на продавця, але шанс виграти справу мізерний, адже рідко хто зберігає чек із нелегальної АЗС.
Ситуацію ускладнить і зростання акцизів із 1 січня 2026 року – з 271,7 до 300,8 євро за тисячу літрів. Нацбанк вже прогнозує підвищення цін. А це ще більше стимулює появу нових тіньових схем.
Фахівці радять перевіряти репутацію АЗС і не спокушатися дешевизною.
Обговорити цю тему в Facebook