Моторне мастило 0W-20: чи можна його заливати замість 5W-30
Вибір моторної оливи часто перетворюється на суперечку в гаражі чи на форумі. Одні радять брати густіше, інші – рідше. Але техніка не пробачає помилок, і тут головним орієнтиром має бути інструкція виробника, підкреслює SlashGear.
Що таке 0W-20 і чим воно відрізняється від 5W-30
Позначки на каністрі – це не маркетинг, а чітка характеристика. «0W» означає, що олива залишається текучою навіть у сильний мороз, «20» – її поведінку при високій температурі. У 5W-30 зимовий показник вищий, а при нагріванні вона стає густішою. У регіонах з теплим кліматом 5W-30 краще тримає плівку на деталях. У північних областях, де взимку температура падає нижче –20 °C, рідке 0W-20 спростить запуск.
Чому не можна відхилятись від інструкції
Якщо у вашому мануалі вказано лише 5W-30, то експерименти з легшою оливою загрожують проблемами. Тонка плівка знижує тиск у системі, і двигун лишається без повного змащення. В майстернях часто бачать мотори з задирками на валах саме через невідповідне масло.
Не тільки густина
З 2010-х General Motors запровадила власні стандарти – Dexos. Для бензину це нині GM dexosR, для дизеля – GM dexosD. Так само діють BMW, Mercedes чи Volkswagen, де важлива не тільки цифра на каністрі, а й склад присадок. Помилка тут призведе до того, що масло втратить властивості швидше, ніж закладено.
Висновок
Завжди відкривайте мануал і перевіряйте маркування на упаковці. Олива – не місце для експериментів, бо кожен літр невірно підібраного масла може скоротити життя двигуна на тисячі кілометрів.
Обговорити цю тему в Facebook