В Україні забороняють електросамокати: з чим це пов’язано
Влада українських міст поступово схиляється до рішення про заборону використання електросамокатів, пише Спека. Восени центр Івано-Франківська стане зоною без електросамокатів, електровелосипедів і сігвеїв. Міська влада ухвалила таке рішення після серії інцидентів, останній з яких закінчився госпіталізацією дитини. Шестирічну дівчинку збив водій електросамоката. Вона вижила, але кілька тижнів провела в лікарні.
Муніципальні чиновники кажуть, що ця на перший погляд проста техніка вже перетворилась на реальну загрозу, особливо в пішохідних зонах. В центрі міст з’являться спеціальні знаки, а патрулі будуть стежити за дотриманням заборони.
Проблема не обмежується одним Івано-Франківськом. За даними Opеndatabot, кількість порушень за участю електросамокатів зросла на 42% лише за рік. У судах розглянули 71 справу, пов’язану з цим транспортом.
«Коли техніка з’явилася, її сприймали як безпечну забавку. Та на практиці ми маємо справу з повноцінним транспортом, який може розганятися до 25 км/год», – каже київський автоексперт Олексій С.
Схожі обмеження раніше ввели в Ізмаїлі. Там прокатні самокати заборонили вже через кілька днів після запуску.
На думку експертів, проблема в тому, що правила для електросамокатів досі нечіткі. У більшості міст водіїв не зобов’язують мати шолом чи страховку, а контроль швидкості практично відсутній. «Це не велосипеди. Удар навіть на середній швидкості може мати тяжкі наслідки», – пояснює травматолог з Івано-Франківська Микола Д.
Чи стане приклад Івано-Франківська сигналом для інших міст – покаже час. Але сам факт того, що перший обласний центр вводить заборону, свідчить: ера безконтрольного катання електросамокатами в Україні добігає кінця.
Обговорити цю тему в Facebook