Чому в сучасних авто встановлюють одноразові зливні пробки для мастила: за що нас змушують переплачувати
Водії старих машин добре пам’ятають металеві зливні пробки. Достатньо було змінити гумове кільце чи мідну шайбу, і деталь служила десятки тисяч кілометрів. Але в нових авто такої розкоші вже нема, звертає увагу Jalopnik.
Виробники масово переходять на пластикові піддони двигуна. Вони дешевші у виробництві, легші за металеві та зменшують вагу авто, а отже і витрати пального. Така економія звучить привабливо, однак має зворотний бік. Разом із пластиковим піддоном власник отримує й пластикову зливну пробку, яка використовується лише один раз.
Пробка стикається з високими температурами й тиском. Якщо повторно вкрутити стару, силіконове кільце втратить герметичність. Результат – витік оливи, що легко закінчується дорогим ремонтом.
Така практика вже стала стандартом у більшості марок. Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Ford, Nissan та Honda прямо в інструкції вказують: під час кожної заміни оливи треба ставити нову пробку. У деяких Ford пікапах вона вкручується навіть від руки, щоб не пошкодити фіксуючі лапки. А от власникам Audi чи Volkswagen доведеться мати спеціальний інструмент.
Дехто з власників намагається зекономити й залишає стару пробку. Проте наслідки часто вартують значно більше, ніж кілька сотень гривень.
Нові пластикові пробки коштують недорого – приблизно 200 гривень. Але їхня відмова може зупинити авто прямо на трасі. Тому ігнорувати вимогу виробника ризиковано. У сервісах наголошують: перед заміною оливи завжди перевіряйте в інструкції вашої моделі, яка саме пробка потрібна і як її правильно встановити.
Обговорити цю тему в Facebook