Штраф за тріщину на лобовому склі: поліцейський міф чи законне покарання

В українських містах дедалі частіше чути історії про штрафи за тріснуте лобове скло. Водій з Одеси розповів, що після зупинки патрульні одразу оформили постанову, мотивуючи це «технічною несправністю». Та чи справді тріщина є підставою для покарання? Розбиралась «Твоя МАШИНА».

Поліцейські зазвичай спираються на статтю 121 КУпАП. Вони трактують пошкодження скла як порушення норм експлуатації. Аргумент – у державних стандартах справді прописано заборону тріщин у зоні роботи двірників. Але проблема в іншому: у Правилах дорожнього руху таких вимог немає. Юристи наголошують, що ця невідповідність робить накладені штрафи незаконними.

Адвокат з Києва Андрій Ч. пояснив нашому виданню:

«Поліцейські часто тлумачать закон так, як їм зручно. Проте суди переважно стають на бік водіїв. Якщо є бажання боротися – шанс виграти справу високий».

За його словами, навіть кілька рішень апеляцій підтвердили, що сама тріщина не є підставою для заборони руху. Водночас фахівці з автоекспертизи застерігають. Тріщина може виглядати нешкідливою, але під час руху підвищує ризик раптового розколу скла. Інженер-конструктор Ігор Т. каже: «Камінь з-під колеса, перепад температури – і скло може піти павутиною. Це небезпечно не менше за стерті шини».

Тому водіям доводиться балансувати між буквою закону та питанням власної безпеки. З точки зору юридичної практики штраф можна оскаржити і перемогти. Та з точки зору здорового глузду їзда з пошкодженим склом – це гра з ризиком.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти