Як правильно вмикати нейтральну передачу на «автоматі»: коли взагалі це потрібно робити

У більшості водіїв автомат асоціюється з трьома режимами – Drive, Park і Reverse. Але між ними є ще одна позиція, про яку багато хто згадує лише тоді, коли авто потрібно відкотити – нейтраль. І тут починаються міфи. Одні вважають, що на ній можна економити пальне, спускаючись з гірки, інші тримаються нейтралі на світлофорах. Та чи правильно це? Розповіло видання Jalopnik.

Інженери нагадують: нейтраль розриває зв’язок між мотором і колесами. У звичайних умовах вона потрібна лише у двох випадках – коли авто треба штовхнути чи буксирувати. Наприклад, якщо акумулятор сів у заторі або машину треба перемістити в гаражі без запуску двигуна. Другий сценарій – екстрений. Якщо заклинила педаль газу чи стався збій у гальмах, переведення селектора у нейтраль допоможе виграти час.

А от їхати накатом на «N», як досі радять деякі «досвідчені» водії, – хибна звичка. По-перше, сучасна електроніка і так зменшує витрати пального під час гальмування двигуном. По-друге, ви втрачаєте контроль. Уявіть: з’являється яма або попереду різко гальмує вантажівка. Щоб уникнути зіткнення, доведеться поспіхом ловити потрібний режим, а це секунди, які можуть коштувати дорого.

Отже, нейтраль – корисний інструмент, але вузького застосування. Це технічна «страховка», а не режим для щоденних експериментів. Досвідчені механіки одностайні: ставте «N» тільки тоді, коли машина сама не здатна рушити або коли треба вийти з аварійної ситуації. У всіх інших випадках вона радше шкодить, ніж допомагає.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти