Чому європейські автогіганти відмовились від гайок на колесах – причина здивує навіть механіків

Більшість водіїв звикли, що колесо кріпиться гайками. Відкрутив – зняв – поставив нове – закрутив. Проста схема, яку розуміє навіть початківець. Та все більше сучасних авто мають іншу систему – болти замість гайок. Видання SlashGear пояснює, з чим це пов’язано.

На перший погляд здається дивно, чому виробники відмовились від старої, перевіреної схеми. Але, як пояснюють інженери, справа не у зручності, а в економіці та точності. Європейські бренди – Audi, BMW, Mercedes-Benz і Volkswagen – давно використовують болти. І коли їхні платформи почали продавати по всьому світу, зокрема в США, ця конструкція поширилась повсюдно.

Болти зменшують кількість деталей у вузлі колеса. Автовиробнику не потрібно запресовувати шпильки у маточину, а це економить метал, час і гроші. На конвеєрі дрібниці мають значення – коли мова про мільйони авто, різниця стає відчутною.

Є й технічний аспект. Болт створює щільніше з’єднання між диском і маточиною. Такий тип кріплення краще тримає баланс колеса на високих швидкостях, особливо на німецьких автобанах, де обмежень немає. Але є й мінус: при заміні колеса болти створюють певні труднощі.

Втім, інженери знайшли вихід. Деякі виробники, як-от BMW, додають у комплект спеціальний направляючий штифт. Він тримає колесо, поки закручуєш болти. Так процес стає зручнішим.

Для фанатів швидкої заміни існують набори переробки – конверсійні шпильки. Їх пропонують тюнінг-майстерні, як BimmerWorld чи ECS Tuning. Після встановлення колесо знову можна міняти за лічені хвилини.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти