Українці заливають в бак А92 замість А95 – механіки попереджають про три серйозні ризики
Зростання цін на пальне змушує частину водіїв шукати дешевші варіанти. Найпоширеніший спосіб зекономити – перейти з бензину А95 на А92. На перший погляд різниця невелика, але техніки, з якими поспілкувалась «Твоя МАШИНА», кажуть: така заміна може обійтися у ремонт на десятки тисяч гривень.
Октанове число визначає стійкість пального до детонації. Чим воно нижче, тим швидше суміш вибухає в циліндрах. У старих карбюраторних авто це не критично. А ось сучасні двигуни мають складну електроніку, яка реагує на детонацію зміною моменту запалювання.
«Контролер намагається згладити роботу мотора, але потужність падає, а витрата зростає», – пояснює автомеханік Ігор Р. з Луцька.
І це лише початок проблем. При регулярному використанні А92 у моторах, розрахованих на 95-й, виникає прискорений знос. Деталі працюють у режимі надмірних навантажень, а температура у камері згоряння зростає. З’являються задири на стінках циліндрів, прогорають клапани. Двигун починає «троїти», і ресурс скорочується в рази.
Додатковий ризик – нагар. Менш очищений А92 залишає більше залишків, які осідають на свічках і форсунках. Згодом паливо починає горіти нерівномірно, і електроніка вже не здатна це компенсувати.
Механіки радять дивитися не лише на ціну, а й на маркування у лючку бака. Там завжди вказано мінімальне октанове число, яке можна заливати. І якщо виробник пише «А95», експерименти з дешевшим бензином не виправдані.
Обговорити цю тему в Facebook