Цей звук під час запуску авто є передвісником капітального ремонту: не ігноруйте його

Двигун – серце автомобіля. Його стан вирішує, як довго машина служитиме без дорогих ремонтів. Іноді про біду він говорить сам – потрібно лише прислухатися, попереджає «Твоя МАШИНА».

Автомеханік із 20-річним досвідом Сергій Т. розповів, що найнебезпечніший звук під час запуску мотора – металеве цокання.

«Якщо воно чути одразу після запуску, а потім зникає, швидше за все, справа у паливі. Часто так поводиться двигун, коли заливають бензин А92 замість А95», – пояснив він.

Та не завжди причина у пальному. Коли мотор холодний, цокання може бути наслідком непрогрітих гідрокомпенсаторів. Через нестачу мастила металеві елементи короткий час працюють насухо. Після кількох хвилин звук має зникнути. Якщо ж він триває довше або стає гучнішим – це вже тривожний сигнал.

Механік додає, що легке постукування при рівномірній роботі двигуна може свідчити про неправильні теплові зазори клапанів. Їх потрібно відрегулювати на СТО. Інакше з часом зношуються розподільчий вал і штовхачі, а це вже ремонт не з дешевих.

«Гірше, коли металевий стукіт не зникає після прогріву, а навпаки посилюється», – застерігає Трофименко. «Це ознака зносу поршнів або втулок. Тут без капремонту не обійтися».

Фахівці радять не ігнорувати навіть короткі дивні звуки. Краще витратити кілька сотень гривень на діагностику, ніж десятки тисяч на ремонт. Наприклад, заміна комплекту поршнів і кілець на середньому седані обійдеться водієві у 25–30 тисяч гривень, а капітальний ремонт з розточуванням блоку – у понад 60 тисяч.

Якщо при запуску чути металеве цокання, спершу варто перевірити рівень масла й якість палива. Але головне – не затягувати. Бо кожен такий звук може стати передвісником великих витрат і зупинки двигуна у найневдаліший момент.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти