Маєте цю звичку за кермом? Прощайтеся з «механікою» в своєму авто
Багато хто обирає автомобілі з механічною коробкою за відчуття контролю. Але навіть досвідчені водії часом роблять помилки, що дорого обходяться. Найпоширеніша з них – неправильне перемикання передач під час руху, повідомляє «Твоя МАШИНА».
Інструктор автошколи з Києва Олег Ш. пояснює:
«Новачки часто перемикають передачі занадто рано або запізно. У першому випадку двигун працює на низьких обертах і починає смикатися, у другому – навпаки, реве і швидше зношується».
Якщо водій підвищує передачу при недостатніх обертах, мотор буквально задихається. Це створює вібрації, які передаються на коробку, вали і підшипники. Через кілька місяців такого режиму з’являються характерні шуми і люфт важеля.
Коли ж передачі вмикають із запізненням, навантаження переходить на зчеплення. Його фрикційний диск перегрівається, з’являється запах гару. Сервісні майстри кажуть, що більшість замін коштують близько 12–15 тисяч гривень і пов’язані саме з такими помилками.
Ще гірше, коли водій різко знижує передачу одразу на дві сходинки – наприклад, з п’ятої на третю.
«Оберти підлітають до максимуму, зчеплення не встигає спрацювати, а колеса можуть втратити зчеплення з дорогою», – попереджає механік Андрій Л., який 20 років ремонтує коробки в Харкові.
За його словами, після кількох таких різких дій деталі КПП доводиться міняти повністю.
Оптимальний спосіб перемикання – послідовно, без поспіху, орієнтуючись на звук двигуна. Більшість сучасних моторів комфортно працюють у діапазоні 2–3,5 тисяч обертів за хвилину.
Обговорити цю тему в Facebook