Забутий індикатор на панелі: про що він попереджав водіїв раніше
Ще тридцять років тому запуск авто вимагав більше, ніж просто натискання кнопки. Перед тим як повернути ключ, водій мав виконати одну обов’язкову дію – потягнути спеціальну ручку під кермом, тобто ввімкнути «підсос», повідомляє Interia.
У старих бензинових двигунах з карбюратором це була життєво важлива операція. Поки мотор холодний, бензин погано випаровується, і суміш не загоряється. Режим підсосу просто додавав пального, щоб двигун ожив.
Ця функція збагачувала паливно-повітряну суміш. Коли температура двигуна піднімалася, суміш ставала надто «жирною» – і мотор починав захлинатися. Саме тому після кількох хвилин роботи водій мусив вимкнути підсос. Інакше двигун міг «залити» бензином, а свічки переставали давати іскру.
На старих моделях ВАЗ чи Москвич ручка підсосу зазвичай була поруч із важелем коробки передач. У мотоциклах – невеликий важіль біля карбюратора. Якщо забути вимкнути підсос, машина починала глухнути вже на перших метрах, а з вихлопу йшов густий дим.
З появою електронних систем упорскування ручне регулювання зникло. Комп’ютер сам подає правильну кількість пального відповідно до температури двигуна. Але старі автолюбителі й досі згадують часи, коли запуск двигуна був маленьким ритуалом – із запахом бензину, холодним металом і звуком, що сповіщав про життя під капотом.
Тепер індикатор підсосу можна побачити лише на приладових панелях ретроавтомобілів або в інструкціях до старої техніки. Для сучасних водіїв це загадковий знак, який здатний ввести їх в справжній ступор.
Обговорити цю тему в Facebook