Краще не ризикувати: як їзда на порожньому баку вбиває двигун автомобіля

Кожен водій бодай раз опинявся в ситуації, коли доводилось розраховувати, чи вистачить пального в баку, щоб доїхати до заправки. Стрілка лежить на нулі, але надія живе. Та такий ризик може коштувати не лише нервів, а й серйозного ремонту, попереджає Jalopnik.

Американський механік Шейн Шмід пояснює: бензин не просто спалюється в циліндрах. Він ще й охолоджує деталі паливної системи. «Коли бак майже порожній, насос починає працювати всуху. Це як бігти без води – перегрів і знос гарантовані», – каже фахівець.

Читайте також: 

«Заправляють повітрям»: власники авто на ГБО масово скаржаться на шахрайство на українських АЗС

«Це дуже страшно»: телеведуча попередила українців про маловідому «трасу смерті»

У старих авто проблема глибша. З роками на дні бака осідає бруд і дрібні частинки. Коли насос «тягне» останні краплі, цей осад піднімається й забиває фільтри та форсунки. Заміна паливного насоса сьогодні обійдеться щонайменше у кілька тисяч гривень. І це лише початок.

Брак пального порушує роботу двигуна. Суміш стає бідною, виникають пропуски запалювання, а далі – детонація. Це звук, коли хвилі тиску всередині циліндра стикаються. Якщо ігнорувати, мотор просто «розсиплеться».

Ще один ризик – каталізатор. Коли двигун дає збої, невелика кількість палива потрапляє в систему випуску й не встигає згоріти. Це перегріває каталізатор, який очищує вихлоп. У найгіршому разі він плавиться, і тоді доведеться заплатити ще кілька десятків тисяч гривень.

Тож економія на поїздці до АЗС може обернутись витратами, еквівалентними кільком місяцям зарплати. Експерти радять не чекати, поки загориться лампа резерву, а заправлятись, коли рівень опускається до чверті бака.

Адже навіть одна поїздка «на парах» може залишити після себе рахунок, який точно не захочеться сплачувати.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти