Краще не ризикувати: як їзда на порожньому баку вбиває двигун автомобіля
Кожен водій бодай раз опинявся в ситуації, коли доводилось розраховувати, чи вистачить пального в баку, щоб доїхати до заправки. Стрілка лежить на нулі, але надія живе. Та такий ризик може коштувати не лише нервів, а й серйозного ремонту, попереджає Jalopnik.
Американський механік Шейн Шмід пояснює: бензин не просто спалюється в циліндрах. Він ще й охолоджує деталі паливної системи. «Коли бак майже порожній, насос починає працювати всуху. Це як бігти без води – перегрів і знос гарантовані», – каже фахівець.
Читайте також:
«Заправляють повітрям»: власники авто на ГБО масово скаржаться на шахрайство на українських АЗС
«Це дуже страшно»: телеведуча попередила українців про маловідому «трасу смерті»
У старих авто проблема глибша. З роками на дні бака осідає бруд і дрібні частинки. Коли насос «тягне» останні краплі, цей осад піднімається й забиває фільтри та форсунки. Заміна паливного насоса сьогодні обійдеться щонайменше у кілька тисяч гривень. І це лише початок.
Брак пального порушує роботу двигуна. Суміш стає бідною, виникають пропуски запалювання, а далі – детонація. Це звук, коли хвилі тиску всередині циліндра стикаються. Якщо ігнорувати, мотор просто «розсиплеться».
Ще один ризик – каталізатор. Коли двигун дає збої, невелика кількість палива потрапляє в систему випуску й не встигає згоріти. Це перегріває каталізатор, який очищує вихлоп. У найгіршому разі він плавиться, і тоді доведеться заплатити ще кілька десятків тисяч гривень.
Тож економія на поїздці до АЗС може обернутись витратами, еквівалентними кільком місяцям зарплати. Експерти радять не чекати, поки загориться лампа резерву, а заправлятись, коли рівень опускається до чверті бака.
Адже навіть одна поїздка «на парах» може залишити після себе рахунок, який точно не захочеться сплачувати.
Обговорити цю тему в Facebook