Прокол колеса: коли можна відремонтувати, а коли час міняти
Прокол колеса трапляється навіть у найобережніших. Дорога не завжди чиста – досить одного цвяха або уламка металу, щоб шина спустила просто посеред траси. І тут головне – не панікувати, попереджає Interia.
Найчастіша помилка – різко натиснути на гальма. Машину може занести. Треба просто скинути газ і міцно тримати кермо. Авто варто плавно зупинити на узбіччі або у відведеному місці, ввімкнути аварійку, виставити трикутник і обов’язково одягнути жилет. Пасажири мають вийти з боку узбіччя, не з боку дороги.
Не кожен прокол означає, що шину доведеться викидати. За словами експертів Dekra, ремонт має сенс, якщо отвір не більший за 5–6 мм, розташований у зоні протектора, а шина не використовувалася без тиску. У такому разі її можна відновити в сервісі за допомогою вулканізації або спеціального латки. Обов’язкова умова – зняти колесо з диска і перевірити, чи немає прихованих пошкоджень.
Якщо прокол стався на боковині або шина деформувалася від перегріву, про безпечну їзду вже не йдеться. Так само не підлягають ремонту шини, у які заливали герметик чи піну – після таких «засобів» оцінити пошкодження майже неможливо.
Якщо маєте запаску, її можна поставити самостійно. Перед підйомом авто треба послабити болти, далі підняти машину домкратом, замінити колесо й затягнути кріплення хрест-на-хрест. Але запаска – тимчасовий вихід. Їздити на ній можна не швидше 80 км/год і лише до найближчого сервісу.
У сучасних авто часто замість запаски лежить компресор із герметиком. Він допоможе тільки при дрібному проколі. Якщо шину розірвало або поріз на боці – врятує лише евакуатор.
Обговорити цю тему в Facebook