П’ять речей, які мають бути в авто під час дощу: поради від експертів
Осінні зливи повернулися разом із калюжами, заторами і новими ризиками на дорогах. Коли асфальт блищить від води, навіть досвідчені водії іноді губляться. Здається, що контроль залишається у водія, та варто лише потрапити колесом у глибоку калюжу – і авто вже може опинитися в ремонті.
Механік із 20-річним стажем Олександр К. з київського СТО розповідає у коментарі для видання «Твоя МАШИНА», що восени до нього часто привозять машини після гідроудару. «Достатньо кількох секунд, щоб вода потрапила в циліндри. Поршні стискають рідину, і двигун ламається. Ремонт може коштувати від 70 до 150 тисяч гривень», – пояснює він.
Як діяти, щоб не опинитися серед таких клієнтів? Передусім уникайте затоплених ділянок. Якщо немає іншого шляху, оцініть глибину по бордюру. Якщо рівень води вищий за кліренс авто – не ризикуйте.
Після проїзду через калюжу прислухайтеся до мотора. Якщо з’явився гучний звук або ривки – зупиніться і заглушіть двигун. Краще викликати евакуатор, ніж добити мотор.
Друга поширена проблема – мокрі гальма. Автомеханік радить кілька разів плавно натиснути на педаль на малій швидкості, щоб просушити колодки. Інакше гальмівний шлях може збільшитись удвічі.
Ще одна дрібниця, яку водії часто ігнорують – волога в салоні. Якщо килимки намокли, відкрийте вікна або дверцята на кілька хвилин. Інакше отримаєте запітнілі вікна та неприємний запах цвілі.
І найголовніше – не женіть. При швидкості понад 90 км/год шини можуть втратити контакт із дорогою через аквапланування. Тоді навіть досвід не допоможе.
Обговорити цю тему в Facebook