Загорівся індикатор DPF у дизельному авто: що робити в такій ситуації
Світло на панелі приладів може зіпсувати будь-яку поїздку. Особливо коли це не «низький рівень пального», а DPF – сигнал, що з сажовим фільтром щось не так, попереджає SlashGear.
DPF (Diesel Particulate Filter) очищає вихлоп, затримуючи кіптяву, яка утворюється під час роботи дизеля. Коли температура вихлопу підвищується, фільтр «спалює» частинки до попелу – це називається регенерацією. Якщо процес зупинився, фільтр поступово забивається, і на панелі спалахує індикатор.
Найчастіше DPF забивається у водіїв, які їздять лише містом. Короткі поїздки не дають системі прогрітись і провести регенерацію.
Що робити? Спершу перевірте рівень пального – бак має бути не менше ніж наполовину повний. Потім виїдьте на трасу і тримайте оберти двигуна в межах 1800–2500 об/хв близько 15 хвилин. Якщо коробка автоматична – увімкніть режим S, щоб оберти не падали. Така поїздка часто «пропікає» фільтр і повертає систему до норми.
Якщо лампочка не гасне, не зволікайте. Їздити далі з забитим фільтром небезпечно – може постраждати турбіна або сам двигун.
У сервісі механік спробує провести примусову регенерацію – прогріє DPF до високих температур, щоб спалити залишки сажі. Якщо не допоможе, застосують спеціальний очищувач. Таке промивання дає результат навіть при серйозних забрудненнях.
Втім, коли фільтр занадто зношений, його доведеться міняти. Це недешево і може коштувати десятки, а то і сотні тисяч гривен.
Обговорити цю тему в Facebook