Гальма скриплять в жовтні: чи треба одразу бігти в сервіс
Осінь приносить не лише мокре листя на дорогах, а й знайомий багатьом водіям звук – скрип гальм. Дехто не звертає на нього уваги, інші одразу гуглять “ремонт гальмівної системи”. Але, за словами автомеханіка Сергія Б. з київського СТО, причина не завжди у поломці, повідомляє «Твоя МАШИНА».
«Восени волога й бруд осідають на гальмівних дисках, утворюючи наліт. Коли колодка торкається його, чути короткий писк. Це не критично, якщо звук зникає після кількох натискань на педаль», – пояснює фахівець.
Інколи у зазор між диском і колодкою потрапляє дрібний камінчик. У такому разі допомагає кілька коротких гальмувань. Якщо ж скрип не минає – це сигнал, що проблема глибша.
Механіки зазначають, що після дощу або проїзду через глибоку калюжу звук може з’явитися через різке охолодження гарячих дисків. Такий перепад температур викликає мікродеформацію металу. «У цьому випадку диски часто веде, і їх треба міняти. Це не ремонт за 500 гривень – комплект із заміною коштує від 4000 гривень», – каже фахівець.
Ще одна часта причина – знос колодок. Їхній середній ресурс становить 15–30 тисяч км для передніх і 30–60 тисяч км для задніх. На сервісах радять перевіряти їх щонайменше двічі на рік – навесні та восени.
Якщо ж колодки нові, а скрип не зникає, варто оглянути систему на наявність іржі. Волога осінь створює умови для корозії металевих частин. Допомагає антикорозійна обробка спеціальним спреєм.
В автоклубах радять не затягувати з оглядом. «Скрип – це не лише звук, а підказка, що гальма працюють не так, як слід. Іноді достатньо дрібного втручання, аби уникнути дорогого ремонту», – говорить автомайстер.
Осінні дощі й бруд – не привід для паніки, але й не причина ігнорувати сигнали автомобіля. Скрип – це завжди мова металу, який просить уваги.
Обговорити цю тему в Facebook