Не ведіться на дешевизну: чому купівля вживаних шин може обернутися бідою
Українські водії усе частіше намагаються заощадити на гумі, особливо після стрибка цін восени. На авторинках і в інтернеті повно пропозицій «майже нових» шин, які обіцяють вигідну покупку. Та механіки, з якими поспілкувалась «Твоя МАШИНА», попереджають: ризики такого рішення надто високі.
«Шина старіє навіть тоді, коли просто лежить у гаражі», – пояснює автомеханік з Чернігова Сергій К., який працює понад двадцять років у сервісі. «Через п’ять років гума втрачає еластичність, твердіє, і в певний момент може розірватися».
На практиці це означає, що навіть комплект, який виглядає майже новим, може стати небезпечним уже на першому виїзді. У сервісах часто приносять такі «знахідки» – на боковинах мікротріщини, а всередині дріт іде іржею.
За даними німецького клубу ADAC, саме дефектні або зношені шини є причиною близько 7% аварій на швидкості понад 90 км/год. І справа не лише в зчепленні з дорогою. Старий корд може розірватися навіть під час маневру на трасі.
Проблема в тому, що відновлені або «підлатані» покришки виглядають свіжо лише зовні. Всередині ж гумовий шар уже втратив міцність. Тому навіть балансування не врятує від вібрацій і перегріву під час руху.
Новий комплект середнього класу зараз коштує від 6 000 гривень за одиницю. Це здається великою сумою, але ремонт після аварії чи травма – у рази дорожче.
Експерти радять перевіряти дату виготовлення перед купівлею. Вона вказана на боковині – чотири цифри, наприклад, 1221 означає 12-й тиждень 2021 року. Якщо шині більше п’яти років, її варто замінити навіть за доброго вигляду.
Якщо грошей обмаль, краще купити дві нові шини й поставити їх на провідну вісь, ніж чотири старі. Це тимчасовий, але безпечніший вихід, кажуть фахівці.
Обговорити цю тему в Facebook