Двигуни на три циліндри: назвали їх плюси та мінуси

Трициліндрові двигуни колись були прерогативою японських малолітражок, а сьогодні ними комплектують навіть кросовери Buick, Chevrolet і Nissan. Причина очевидна – виробники женуться за економією пального й меншими витратами на виробництво. Але чи така економія справді вигідна водієві? З’совувало видання Jalopnik.

Головна перевага трициліндрових моторів – легкість. Мінус один циліндр – це мінус десятки кілограмів заліза, а отже менше навантаження на паливну систему. У реальних умовах різниця може сягати двох літрів на сто кілометрів у порівнянні з аналогічним 4-циліндровим мотором.

Для прикладу, Chevrolet Trax 2026 року з 1,2-літровим турбо на три циліндри споживає близько 7,8 літра бензину на 100 км. Honda HR-V з 1,8-літровим атмосферником бере вже 8,7 літра. Звучить привабливо, поки не згадаєш, що різницю у комфорті відчуває навіть недосвідчений водій.

Проблема трициліндрових моторів – у вібраціях. Через непарну кількість циліндрів двигун працює не так збалансовано. На холостих він тремтить, а при наборі швидкості гуде грубіше, ніж чотирициліндровий. У трициліндрових моторах нерівномірний порядок займання, тому без балансувального вала там не обійтись. Але навіть із ним звук і відчуття залишаються специфічними.

До того ж на трасі такі двигуни поводяться мляво. Той самий Trax розганяється до 100 км/год за 8,8 секунди – непогано для міста, але на обгоні при 120 км/год запас потужності мінімальний. І ще одне: через вищу частоту обертів у турбо-трициліндрових моторів частіше зношуються підшипники турбіни.

Є й позитив. Менше деталей – менше тертя. Це означає, що двигун не гріється настільки сильно й теоретично живе довше. До того ж ремонт обходиться дешевше – три циліндри, три поршні, три котушки запалювання. Але тільки якщо власник заливає якісне пальне й не зловживає перегрівами.

Отже, трициліндровий двигун – це компроміс між економією й комфортом. Він підійде тим, хто їздить містом і не женеться за динамікою. Але якщо водій любить трасу й плавний хід, краще не відмовлятись від четвертого циліндра – зайві кілограми пального варті спокою за кермом.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти