До весни може не дожити: чому не варто залишати авто зимувати просто неба
Зима часто змушує водіїв залишати авто біля дому та пересідати на тролейбус чи метро. На перший погляд це звучить спокійно. Та коли машина стоїть на морозі тиждень або два, вона починає хворіти тихо і непомітно. Про це виданню «Твоя МАШИНА» сказав автомеханік з Харкова Сергій Мельник, який працює з технікою понад двадцять років.
Він пояснив, що нерухоме авто швидко заростає снігом. Під шаром льоду тримається волога. Вона сідає на крилах, капот і кришку багажника. Після цього кузов починає іржавіти. Навесні водій бачить темні плями і не може зрозуміти, як це сталося.
Сергій каже:
«Клієнт приїжджає у квітні, а метал уже повздувався. Ремонт може влетіти у деілька тисяч гривень. І то гарантії, що це зупинить іржу, ніхто не дасть».
Тут же страждає низ машини. Днище та гальмівні диски контактують із мокрим снігом щодня. Лід тане, вода стікає і лишається всередині щілин. Коли мороз повертається, метал починає тріскати. Часто власник дізнається про це тільки після огляду на ямі.
Є ще одна малопомітна проблема. Двигун стоїть без руху. Масло стікає вниз. Деталі лишаються сухими. Якщо авто не заводити тижнями, на стінках з’являється іржа. Пуск після тривалого простою дає стукіт, який лякає багатьох водіїв. Механік каже, що навіть коротка поїздка на 3–5 км рятує мотор від корозії.
Інженер київської СТО Антон Романюк додав приклад з роботи. Він згадав клієнта з Toyota Corolla. Авто стояло на подвір’ї всю зиму. Навесні під час сервісу виявили іржаві диски та початок корозії на підрамнику. Рахунок склав приблизно 12 тисяч гривень.
Поради, щоб машина не постраждала
- Очищай авто від снігу хоча б двічі на тиждень.
- Заводь мотор раз на тиждень і роби коротку поїздку.
- Не тримай авто у калюжі або на льоду.
- Стеж за тиском у шинах, бо вони «сідають» на морозі.
- Став гумові килимки, щоб волога не збиралася в салоні.
Обговорити цю тему в Facebook