Як скандинави запускають авто при –30°C без прогріву і не ламають двигун
Мороз у мінус тридцять не заважає шведам і фінам сідати в авто й рушати відразу. У цих країнах давно відмовилися від звички прогрівати двигун на холостому ходу. І не через байдужість до техніки, а через екологічні норми й продуманий підхід, пише Ampercar.
У Фінляндії, наприклад, закон обмежує роботу двигуна на місці лише кількома хвилинами. Коли температура падає нижче –15°C, водіям дають трохи більше часу, але не більше чотирьох хвилин. Далі – штраф. Тож замість чекати, поки мотор сам нагріється, місцеві жителі користуються електропідігрівачами.
«У кожному дворі стоять стійки з розетками. Під’єднуєш шнур, і за пів години рідина в системі вже тепла», – розповів механік із Турку Матіас Лайне.
Такі нагрівачі підключаються до звичайної мережі 220 В і коштують набагато дешевше за автономні системи типу Webasto. Вони розігрівають антифриз до +20°C ще до запуску двигуна. Завдяки цьому мотор одразу працює стабільно, а водій не мучиться з холодом у салоні.
Українські автолюбителі, навпаки, часто запускають двигун і чекають кілька хвилин. За словами автомеханіка Олексія Гончара з Києва, це не завжди корисно:
«Холодний холостий хід шкодить каталізатору й витрачає більше пального. Рух допомагає мотору прогрітися рівномірно».
Поради для водіїв
- Уникайте довгого холостого ходу – краще рушати через 30–60 секунд після старту.
- Якщо є можливість, встановіть електричний підігрівач охолоджувальної рідини.
- Використовуйте оливу, рекомендовану для низьких температур.
- Не форсуйте двигун, поки він не вийшов на робочий режим.
- Якщо авто стоїть надворі, закривайте решітку радіатора спеціальною накладкою.
Як із цим в Україні
В українських містах питання екології тільки починає входити у звичку. Закон не забороняє холостий хід, але місцева влада може встановлювати власні обмеження. Наприклад, у Львові ще кілька років тому обговорювали штрафи за роботу двигуна понад 5 хвилин біля житлових будинків.
Обговорити цю тему в Facebook