П’ять звичок, які тихо вбивають вашу коробку передач і спустошують гаманець
Автоматична коробка передач – складний механізм, що не прощає недбалості. Ремонт може обійтися від 125 000 до 300 000 гривень, а причина часто в наших звичках. Американський механік з TikTok під ніком Budget Mechanic розібрав, як щоденні дії водіїв повільно руйнують трансмісію, навіть якщо здається, що все гаразд.
Перший гріх – перемикання з «R» на «D», коли авто ще котиться назад. Навіть повільний рух створює ударне навантаження.
«Коробка не розрахована гасити інерцію всього авто. Кожне таке перемикання залишає слід на фрикціонах», – пояснює автомеханік Андрій Мельник, який понад 20 років ремонтує автоматичні коробки.
Друга звичка – рух у нейтралі під час спуску. Колись це здавалося способом зекономити пальне, але сучасні двигуни із системою відсічення подачі палива цього не потребують. До того ж, повернення з нейтралі у «Drive» створює різкий удар у трансмісії.
Ще одна помилка – паркування на схилі без ручного гальма. Маленький сталевий гачок у коробці, який фіксує авто в положенні «P», не призначений тримати масу всього кузова. Саме тому важіль «залипає», коли намагаєтесь виїхати з підйому.
Четверта пастка – різкий старт із холодною коробкою. Масло у трансмісії густіє на морозі й не змащує вузли належним чином. Поки рідина не прогрілася, механіки радять їхати спокійно хоча б перші п’ять хвилин.
І нарешті, забутий сервіс. Більшість виробників радить міняти оливу кожні 90–100 тисяч кілометрів, але багато власників ігнорують це.
«Коли олива темна або пахне горілим – пізно. Ремонт буде дорожчим за всю машину», – каже механік.
Поради від «Твоя МАШИНА»
- Завжди зупиняйте авто повністю перед зміною напрямку руху.
- Не їдьте в нейтралі – це не економія, а ризик.
- На схилі спершу тягніть ручник, потім ставте на «P».
- У мороз починайте рух плавно.
- Міняйте оливу в коробці кожні 90 тис. км або частіше, якщо їздите в місті.
Обговорити цю тему в Facebook