Вітчизняний позашляховик-амфібію ЛуАЗ виставили на продаж за ціною уживаного Chevrolet Aveo
Позашляховики Луцького автомобільного заводу користувалися великим попитом в українській промисловості.
Крім цивільних моделей, “ЛуАЗ” випускав особливу військову техніку, наприклад, позашляховик-амфібію, яку зараз можна як і раніше знайти в стані, близькому до заводського.
Історія моделі “ЛуАЗ-967” почалася ще в середині 60-х років. Перед інженерами була поставлена задача створення позашляховика-амфібії, який міг би використовуватися для виконання цілого ряду військових завдань. Крім плавучих здібностей, машина повинна була отримати можливість десантування і перевозити малі вантажі.
На розробку серійної версії позашляховика пішло близько десяти років. Перші експериментальні модифікації мали ряд істотних недоліків. Використовуваний мотоциклетний двигун виявився недостатньо потужним для поставлених завдань. Первісне рішення зробити ряд кузовних елементів з пластику не виправдало себе в умовах десантування. Лише в середині 70-х років підприємству вдалося налагодити випуск моделі 967.
Серійна версія машини отримала карбюраторний двигун потужністю від 30 до 40 кінських сил з повітряним охолодженням. Технічні особливості конструкції забезпечили 967-м відмінну прохідність. Завдяки абсолютно плоскому днищу погана дорога не сильно лякала водія.
Важливою особливістю позашляховика-амфібії стала підвіска. Її зробили незалежну, що дозволило домогтися гарної плавності ходу. Подібне рішення стало особливо важливим для транспортування поранених людей. При цьому, підвіска виявилася міцною і надійною, тому що була розрахована на можливе десантування парашутами.
За офіційною інформацією, за весь час випуску моделі було вироблено трохи менше 8000 экземпляів. До нашого часу дійшли лише одиниці, а більшість з них знаходяться в далеко не найкращому стані. Основна проблема наявних на вторинному ринку автомобілів – втрата плавучості. В силу віку техніки герметичність сильно порушена, а відновити її проблематично. Купити “ЛуАЗ-967” без функціоналу амфібії можна за ціною до 2500 доларів.
Але, незважаючи на це, знайшовся один дуже хороший екземпляр. За словами продавця, функція амфібії збережена, автомобіль може пересуватися як по дорогах, так і по воді. Можливо, цьому сприяв пізній рік випуску – 1987. Машина випускалася в останніх серіях, тому була повністю доопрацьована і позбавлена типових недоліків.
Власники практично не модернізували позашляховик. Збереглися заводське сидіння і панель приладів. Рульова колонка має дуже широкий діапазон регулювання по висоті, що дозволяє управляти амфібією лежачи.
Посадка в “ЛуАЗ-967” не найзручніша, через розташування водія посередині і особливості коробки передач на машині доводиться керувати нею з розсунутими в сторони ногами.
Оцінити збереження кузова по фотографіях проблематично, але явно видно, що для своїх років він знаходиться в досить гідному стані. До слова, додаткові сидіння пасажирів складаються і створюють абсолютно рівну підлогу для установки носилок.
За подібний екземпляр продавець просить 121 000 гривен, що еквівалентно 4500 доларів.