Європейська практика або нова проблема: чому водіїв лякає перша приватна дорога в Україні
Незабаром перший український автобан може перейти в приватні володіння. Експерти розповіли коли це станеться і як буде функціонувати приватна дорога в Україні.
У Міністерстві інфраструктури розповіли, що завершення передачі доріг інвестору в рамках державно-приватного партнерства (ДПП) може відбутися в 2023 році, а конкурси можуть бути запущені до кінця 2022 року.
Такі дороги залишаться безкоштовними, а держава з Дорожнього фонду буде компенсувати витрати інвестора на ремонт і обслуговування. Така компенсація може надаватися протягом тривалого періоду, про який попередньо повинні домовитися Держава і інвестор.
Нагадаємо, що мова йде про такі ділянки доріг:
Харків – Дніпро – Запоріжжя (M-29, M-04, M-18);
Бориспіль – Полтава (М-03);
Херсон – Миколаїв (М-14);
Київ – Житомир – Рівне (М-06);
Ягодин – Ковель – Луцьк (М-07, М-19);
Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв (M-04 H11).
У Мінінфраструктури кажуть, що гранична ціна за 1 км. проїзду концесійними дорогами складе від 0,023 до 0,133 євро (від 72 копійок до 4,17 гривні).
Ціна також залежить від виду ТС. Найбільше платитимуть великі вантажівки і автопотяги (4,17 грн/км), а найменше власники мотоциклів, легкових автомобілів, мікроавтобусів і легких вантажівок (0,72 грн/км).