Суд визнав незаконними “автоматичні” штрафи Укртрансбезпеки
В Україні власник вантажівки отримав майже одночасно три ухвали від Укртрансбезпеки на загальну суму 25 500 грн. Не погоджуючись із цими штрафами, громадянин оскаржив їх у суді.
В обґрунтуванні позову власник транспортних засобів зазначив, що вантажівки є спеціалізованими контейнеровозами, тому фактична дозволена маса становить 44 тонни, а не 40 тонн, як в інших вантажівках. При цьому в постанові не міститься інформації про результати зважування (загальної маси автомобіля) та нормативного показника, який враховується. Тобто незрозуміло від яких показників маси відштовхувалася уповноважена особа при винесенні постанови. Або від 44 тонн, або від 40 тонн.
Також власник вантажівок зазначив, що в оскаржуваних постановах не міститься інформації про тип ТЗ, ширину, висоту, довжину, розподіл завантаження за осями транспортного засобу, фактичну міжосьову відстань, фактичну кількість коліс, осей тощо.
Крім того, громадянин наголосив, що показники вагових параметрів при зважуванні на сертифікованих вагах на пункті навантаження та розвантаження не перевищували нормативних вагових параметрів. Зазначені в оскаржуваних постановах показники перевищення вагових параметрів суттєво відрізняються у товарно-транспортних накладних, які підтверджені під час навантаження та розвантаження автомобілів.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ухвали Укртрансбезпеки необґрунтовані і не відповідають нормам КУпАП, тому штрафи Укртрансбезпеки були скасовані.