Як зміниться в Україні життя водіїв у 2022 році: техогляд, штрафи, покупка авто
За 2021 рік в Україні ухвалили безліч змін, які стосуватимуться водіїв. До чого готуватись автомобілістам, пише «Твоя МАШИНА».
Найцікавішою темою став обов’язковий техогляд для легкових авто. Цю норму було скасовано у 2011 році, але зараз її вирішили повернути згідно з директивами ЄС. Пройти техогляд не зможуть машини, які не відповідають екологічним стандартам або побували у серйозній ДТП. До речі, таких екземплярів на дорогах України достатньо.
Також змінилася система штрафів. Якщо водій їздить без відповідних дозволів, йому доведеться заплатити 425 грн. Якщо ж прав взагалі немає, то автомобіліста оштрафують на 3400 грн., а повторне порушення коштуватиме 20 400 грн.
Особливу увагу приділили покаранню за керування у нетверезому вигляді. Так, п’яного водія оштрафують на 17 000 грн та позбавлять прав на 12 місяців. У разі повторного порушення штраф збільшать до 34 000 грн., а права заберуть на 3 роки. Третє порушення обійдеться в 51000 грн та позбавлення посвідчення водія на 10 років.
Крім штрафів збільшиться податок на розкіш. Тепер під його дію потраплятимуть автомобілі ціною від 45 тисяч доларів (близько 1,215 млн. грн.). За автомобіль доведеться заплатити 25000 грн. Якщо оплата буде прострочена на 60-90 днів, до штрафу буде додано додаткову суму в обсязі 10%.
З 2022 року Україна має перейти на Європейську систему підготовки нових водіїв. Таким чином, теоретична частина навчання буде меншою, а практичні заняття залишаються без змін. Тепер для найпопулярнішої категорії B (легкові автомобілі) час теоретичної підготовки зменшили зі 100 до 63 години. Також водії вивчатимуть сучасніші дорожні ситуації та проблеми, пов’язані з експлуатацією електромобілів.
Зміни зачепили і камери автофіксації. Тепер штрафи прилітатимуть не лише за перевищення швидкості, а й за їзду по зустрічці та проїзд на червоне світло. Планується встановити ще 210 комплексів фіксації.