Українцям розповіли, чого очікувати від українського авторинку у 2022 році
Фахівці розповіли, що буде з авторинком України 2022 року, передає «Твоя МАШИНА».
Незважаючи на кризу, 2021 року авторинок в Україні процвітав. За прогнозами експертів, тенденція продовжиться і у новому році. Тобто на дешеві б/у машини збережеться високий попит.
В українців залишиться низька купівельна спроможність, тому 90% ринку припаде на вживані авто, як і в 2021 році. У той же час, нові машини продовжать дорожчати мінімум на 5%. На свої автомобілі покупцям доведеться чекати від 2 до 6 місяців. Ті, хто не хоче стояти в черзі, шукатимуть альтернативу серед б/у авто з невеликим пробігом.
Через дефіцит нових авто на вторинному ринку буде менше машин. Через підвищений попит ціни зростатимуть. Дещо зросте конкуренція на межі сегментів нових і вживаних авто (з невеликим пробігом та віком до 3 років).
Машини із пробігом можуть подорожчати на 15-20%. При цьому машини вартістю менше ніж 5 тис. доларів ціна збільшиться лише на 5%. Цінова структура при цьому залишиться незмінною – серед уживаних авто 60% матимуть вартість меншу за 10 тис. доларів. Підвищений попит призведе до різних хитрощів продавців: скрутки пробігу, приховування дефектів.
Експерти прогнозують, що потенційний обсяг продажів нових автомобілів у 2022 році складе близько 100-120 тисяч легковиків. Але це за умови наявності машин в автосалонах, розвитку програм фінансування та стабільної економічної ситуації в країні. Також кількість внутрішніх перепродажів уживаних машин може досягти 1 млн за 2022 рік.
Більшість покупок, як і раніше, відбуватимуться через Інтернет. Кількість онлайн-продажів зросте і складе близько 95% від усіх машин, що продаються. Буде розвиватися бізнес продажу вживаних авто. Допомогти розвитку авторинку може лібералізація законодавства з торгівлі вживаного авто та можливість реєструвати машини з пробігом без фізичних відвідувань сервісних центрів.
Також дилери більше уваги приділятимуть сервісу та якості надання послуг. Вигідна ціна буде менш вагомим аргументом в умовах зростаючої конкуренції. У той же час, покупцям буде важлива підтверджена історія автомобіля. Основними інструментами збільшення продажів авто будуть інструменти фінансування: кредитування та лізинг.
На структуру ринку вплине обов’язковий техогляд. Якщо процедуру сумлінно проводитимуться за європейськими стандартами, то недопуск до експлуатації можуть отримати приблизно 15-20% автомобілів. Переважно це відноситься до машин старше 25 років.
Також техогляд змінити цінову структуру. Найбільше впаде ціна на радянські авто та дизельні машини з вирізаними сажовими фільтрами або бензинові без каталітичних нейтралізаторів.
Просування утилізації може спричинити розвиток пунктів утилізації. Йдеться саме про спеціалізовані підприємства європейського зразка.
Кількість електромобілів збільшиться, але різкого стрибка не буде. Електрокари досі не по кишені українцям. У 2022 році продажі електричних моделей можуть досягти 15 тис. екземплярів.