Водіям назвали переваги та недоліки системи “Старт-стоп”
Директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн заявив, що паливний ринок демонструє активізацію: компанії починають збільшувати постачання палива.
На його думку, пік паливної кризи Україна вже пройшла. Серед факторів, що сприяють нормалізації ринку, експерт назвав скасування державного регулювання цін.
“У нас кількість декларантів дизпалива зросла майже вдвічі порівняно з початком місяця. Якщо на початку травня це було близько 30 компаній, то вчора це було 66 декларантів. Це свідчить про активізацію ринку”, – прокоментував Куюн.
За його словами, за бензинами динаміка постачання дещо гірша, за зрідженим газом фіксується зростання кількості декларантів у півтора рази.
“Це означає, що багато компаній почали імпортувати (паливо – ред.) самостійно. Це той ефект, на який ми й очікували при відмові від держрегулювання”, – додав Куюн.
За прогнозом експерта, на постачання мінімальних обсягів споживання палива Україна вийде до липня. Нині найкраща ситуація – з постачанням дизеля, де постачання мають невелике відхилення від прогнозних показників. Також, за оцінкою Куюна, непогана ситуація із постачанням зрідженого газу.
Водночас ситуація із наповненням ринку бензинами відстає від очікувань через те, що європейський ринок націлений на імпорт дефіцитного там дизпалива, а щодо бензину ринок був навіть профіцитним. В даний час заводи закривають внутрішній попит Європи на бензин і не мають зайвих обсягів для експорту до інших регіонів.
Експерт зазначив, що через постійне збільшення радіусу пошуку бензину в травні в Україну прибули партії палива навіть із Бельгії.
Крім того, Куюн прокоментував питання цін на пальне.
“Так, ми зараз матимемо високу ціну. На рівні 52-55 грн на бензин, 58-60 грн на дизпаливо ринок нормально почувається. Бачимо, що черги зменшуються, тобто десь ринок уже “намацав” цю точку рівноваги” – зауважив він.
Експерт розраховує, що наповнення ринку новими партіями палива призведе до зменшення цін на об’єктивні рівні.