В Україні відреставрували унікальний спортивний мопед вітчизняного виробництва
Відомий автомобільний журналіст та колекціонер мототехніки Олег Омельницький відреставрував легендарний мопед «Верховина-6», він же ЛМЗ-2.158С.
Дані мопеди вироблялися Львівським мотозаводом у період з 1978 по 1982 рр. Незважаючи на те, що за цей час було випущено 66 980 представників даної моделі до сьогодні дожили буквально одиниці.
Потрібно сказати, що «Верховина-6 Спорт» був першим вітчизняним мопедом у стилі ендуро і його розробили виключно для молоді, чому передували маркетингові дослідження. Виявляється, Львівський мотозавод проводив такі дослідження двічі – у 1968 – 69 роках й у 1976-77 рр. У результаті було опитано тисячі потенційних покупців, багато побажань яких було втілено у серійній продукції ЛМЗ.
На відміну від базової «Верховина-6», версія «Спорт» оснащувалась піднятим догори глушником із запобіжним щитом, задертим переднім крилом, сумкою планшетного типу на баку для зберігання туристичної карти, а також кермом кросового типу з перемичкою. Свого часу він продавався за 228 рублів.
Представлений на фото мопед відноситься до пізнього випуску, про що говорить рідкісне бірюзове забарвлення, яке з’явилося у жовтні 1981 року. Зауважимо, що «Верховина-6 Спорт» випускалася у різних кольорах – червоному, помаранчевому, зеленому.
«Верховина-6» важить 54 кг і оснащувалась двотактним двигуном Ш-58 робочим об’ємом 49,8 см куб. та потужністю 2,2 к.с. Витрата палива становить 2,2 л на сотню. При цьому «шістка» вважалася найшвидшим мопедом у СРСР – з максимальною швидкістю до 50 км/год.