На українських АЗС може серйозно подорожчати бензин і дизель

В лютому 2023 року в Україні може бути дефіцит бензину і дизелю. Виготовлене в ЄС паливо на основі російської нафти згідно новим правилам не можна експортувати. А українські трейдери везуть пальне саме з Європейського Союзу.

Директор спеціальних проєктів НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев розповів журналістам видання “Фокус”, що на вартість бензину, дизелю й автогазу в Україні у 2023 році впливатимуть три фактори — інфляція, девальвація та скорочення обсягів пропозиції.

“Обмеження обсягів пропозиції пов’язані з тим, що до нас везуть паливо тільки через західний кордон, в основному через автомобільні пункти, три річкові порти на Дунаї, невеликий обсяг надходить залізницею. Внутрішнє виробництво близьке до нуля. А після 5 лютого набудуть чинності обмеження на експортні постачання тих країн, куди продовжуватиме надходити російська нафта — Чехія, Словаччина, Угорщина, один завод у Болгарії та один — у Хорватії, там вироблене йтиме лише на внутрішнє використання”, — повідомив експерт.

Геннадій Рябцев вважає, що на внутрішньому ринку ЄС вже до лютого буде менше вільного палива, і ціни напередодні 5 лютого можуть зрости, відповідно, і для українських споживачів зростуть ціни на автомобільне паливо.

“Особливо складним буде весняний період, коли зросте попит на дизель із боку аграріїв. Як його задовольнять трейдери? Жодних довгострокових контрактів не укладають. Зростання цін буде ситуативним, залежно від наявності палива на європейському ринку. Напередодні аграрного сезону темпи зростання цін на дизель будуть вищими, ближче до літа, швидше за все, активніше дорожчатиме автогаз. Бензин дорожчатиме, попит на нього не змінюється”, — вважає Геннадій Рябцев.

Також він вважає, що напередодні 5 лютого 2023 року можливі перебої з постачанням палива в Україну.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти