У світлофорах може з’явитися ще один колір: що потрібно знати

В Університеті Північної Кароліни (США) спеціалісти з транспорту змоделювали трафік транспортних засобів на дорогах, включаючи велику кількість безпілотного транспорту і показали, що якщо додати четвертий сигнал світлофору, це суттєво дозволить знизити простої на перехрестях та витрати палива.

Стаття професора Алі Хаджабайє (Ali Hajbabaie) та його колег, була опублікована в журналі IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems.

Вперше концепцію четвертого (білого) сигналу світлофора було ще озвучено в 2020 році. Тобто, всі існуючі сигнали світлофора збережуть нинішні значення:
– червоний – “рух заборонено”,
– жовтий – “приготуватися”,
– зелений – “рух дозволено”.

Білий сигнал світлофора буде повідомляти водія – «йди за транспортом, що йде попереду», тобро треба їхати, якщо їде він, або стояти, якщо він стоїть. Ця ідея базується на очікуваннях того, що безпілотники зможуть комунікувати один з одним і розподіляти порядок руху на перехрестях ефективніше, ніж світлофори.

У своїй новій роботі вчені змоделювали рух через перехрестя з одночасною участю автомобілів з водіями, а також безпілотних авто, із розподіленими між ними обчисленнями порядку проїзду. У різних випадках у розрахунках використовували стандартні світлофори або з додатковим білим сигналом.

В ході дослідження з’ясувалося, що чим більше безпілотних авто на дорозі, тим помітнішим стає скорочення часу на перехресті, причому за наявності білої фази світлофора цей виграш стає ще значнішим. Так, якщо на безпілотники припадає 10% учасників руху, затримки знижуються лише на 3%. А якщо їхня кількість досягає 30%, виграш уже перевищує 10%.

Джерело mmr.net.ua
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти