Верховна Рада обмежила експлуатацію дизельних автомобілів
Останнім часом Верховна Рада прийняла законопроект № 8172, демонструючи націленість України на розвиток екологічно чистого громадського транспорту та створення потужної інфраструктури зарядних станцій. Цей закон накладає важливі обмеження на придбання та експлуатацію дизельних та бензинових автобусів у громадському транспорті.
Згідно з законом, починаючи з 2036 року, українські міські автобусні маршрути можуть обслуговуватися лише електробусами, включаючи ті, що працюють на водневих паливних елементах, або газовими транспортними засобами. Це означає, що використання традиційних автобусів, які працюють на викопному паливі, буде зменшуватися, зрештою переходячи до більш стійких та екологічно чистих альтернатив.
Прогнозується, що вплив цього закону буде значним. За аналізами асоціації автовиробників України “Укравтопром”, до 2030 року приблизно 25% усього громадського транспорту у великих містах будуть складати електричні або газові автобуси. Ця цифра, за передбаченнями, може подвоїтися до 2033 року, свідчачи про позитивні зміни у використанні екологічно чистого транспорту.
Закон також надає підтримку розвитку зарядної інфраструктури, спрощуючи вимоги до земельних ділянок для електрозарядних станцій та звільняючи ті, що підключені до мереж “Укренерго”, від плати за потужність до кінця 2024 року. Такі заходи сприяють створенню екосистеми електромобілів та забезпечують більшу доступність зарядних станцій.
Подальша підтримка закону охоплює житлові райони, дозволяючи встановлювати зарядні станції в багатоквартирних будинках за наявності достатньої потужності. Це не лише збільшує доступність зарядних інфраструктур, але й мотивує мешканців перейти на електромобілі, сприяючи формуванню культури екологічної свідомості в місцевих громадах.
Схвалення законопроекту № 8172 Верховною Радою свідчить про рішучий курс України на розвиток екологічно чистого громадського транспорту. Цей закон стимулює використання електричних та газових автобусів і визнає важливість комплексної зарядної інфраструктури. Завдяки спрощеним вимогам до землі та привілеям для операторів зарядних станцій, створюється сприятливе середовище для зростання кількості електромобілів у країні.
Цей законодавчий акт закладає фундамент для більш зеленого та сталого майбутнього українських міст. Поступове відмовлення від дизельних та бензинових автобусів на користь електричних та газових альтернатив сприятиме зменшенню вуглецевого сліду України та покращенню якості повітря, створюючи більш здорове навколишнє середовище для громадян.