Водіям у селах та райцентрах загрожують великі штрафи: що потрібно знати, щоб уникнути покарання

Водії транспортних засобів у невеликих населених пунктах поводяться часто інакше, ніж у містах. Багато в чому це пов’язано із щільністю дорожнього трафіку та низьким рівнем контролю з боку поліції.

Особливістю також є активне використання в українських селах та райцентрах малолітражних мопедів. Багато хто вважає, що на них не потрібно мати документів, а поліція ними не цікавиться. Однак ця думка є помилковою і може призвести до серйозних наслідків. Про це говорить один із випадків, який описує портал «Дорожній адвокат».

Чоловіка на мопеді зупинила поліція і вимагала пред’явити свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, а також посвідчення водія категорії А1. Водій відповів, що оскільки його мопед має об’єм двигуна до 50 кубічних сантиметрів, то жодних документів на його використання не потрібно. Поліцейський проігнорував цей аргумент та оштрафував мопедиста. Останній із цим не погодився і подав до суду.

У суді було встановлено, що мопедом справді визнається двоколісний транспортний засіб з об’ємом двигуна менше ніж 50 куб. див. Водночас суд врахував і той факт, що відповідно до п. 2.1 ПДР водій механічного транспортного засобу з двигуном повинен мати два документи — свідоцтво про реєстрацію та посвідчення водія відповідної категорії. Реєстрація мопедів в Україні є обов’язковою з 2010 року. Тоді ж на них стало необхідно отримувати посвідчення водія.

Простий спосіб не заснути за кермом: бадьорить за секунду

Юристи зазначають, що за керування мопедом без реєстрації в МВС передбачено штраф 850 гривень на перший раз і 1700 гривень за повторного порушення. При цьому керування транспортним засобом без прав водія карається штрафом у 3400 гривень.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти