В Європі бум на крадіжки кабелів для електромобілів: у чому їх цінність
Електромобілі ростуть у кількості, а разом з ними – й станції зарядки. Але нова інфраструктура принесла й новий вид злочинів. У Німеччині фіксують до 70 крадіжок кабелів на день, пише Interia. Подібні випадки вже є і в США.
Причина проста – мідь. У кабелі для швидкої зарядки може бути 5–7 кг цього металу. За ціною 25–30 грн за 100 грамів на пунктах прийому кольорових металів злодії мають легкий заробіток. «Для них це швидкі гроші. Досвідченому вистачає хвилини, аби відрізати кабель», – пояснює автоексперт з Берліна Томас Кляйн.
Найчастіше зловмисники працюють вночі. Стоянки біля трас чи торгових центрів залишаються порожніми, а охорона мінімальна. На відміну від паливних колонок, де шланги нічого не варті, зарядні кабелі – ласий шматок. Особливо нові, з рідинним охолодженням, які встановлюють для потужності понад 150 кВт.
Збитки операторів колосальні. Один комплект коштує 3–5 тисяч грн, але це лише початок. Додаються втрати від простою, виклики сервісу і повторна сертифікація обладнання. У деяких випадках очікування нового кабелю триває місяць. «Для бізнесу це прямі втрати, для водіїв – розчарування і черги біля працюючих точок», – каже німецький інженер із зарядних систем Маркус Фогель.
Оператори намагаються захиститись. На станціях з’являється відеонагляд і сигналізація, що реагує на пошкодження. Але ефект поки скромний – діяти треба швидко, а поліція часто не встигає. Виробники пробують зменшити частку міді, замінюючи її алюмінієм чи сплавами, та це потребує переробки системи охолодження і може знизити швидкість зарядки.
Водіям радять уважно стежити за статусом точок у мобільних додатках. Якщо кабель зник – повідомляти поліцію і оператора. Чим більше фіксацій, тим вищі шанси, що проблема перестане залишатися лише на папері.
Обговорити цю тему в Facebook