Volkswagen зупинила виробництво культового електрофургона ID.Buzz – у чому причини

Коли у 2017 році Volkswagen показала концепт електричного мікроавтобуса ID.Buzz, фанати марки вибухнули від захвату. Машина мала відродити дух легендарного «бусика» 60-х, але вже з батареєю замість бензобака. Втім, сьогодні ентузіазм охолов: компанія тимчасово зупинила складання ID.Buzz на заводі в Ганновері, повідомляє SlashGear.

Причина – низький попит. Як пояснили у VW, ринок змінився, а конкуренція серед електрокарів стала жорсткішою. І справді: попит на дорогі електромобілі зараз помітно впав, особливо після того, як зникли державні пільги в США та Європі.

За словами німецького аналітика автомобільного ринку Карстена Брюнера, ситуація закономірна:

«ID.Buzz вийшов на ринок надто пізно й надто дорого. Покупці вже мали безліч альтернатив із більшим запасом ходу».

У Європі перші машини доставили клієнтам ще восени 2022 року. А от у Північній Америці продажі стартували лише в кінці 2024-го – через сім років після прем’єри концепту. І саме в той момент, коли інтерес до електрокарів почав спадати.

Базова версія ID.Buzz коштує понад 61 тисячу доларів, тобто приблизно 2,55 мільйона гривень. Запас ходу – 234 милі, або близько 377 кілометрів. Для сімейного фургона з таким цінником це слабкий аргумент.

Механік і консультант EV-сервісу у Мюнхені Олівер Гюнтер пояснює:

«Люди очікують, що електромінівен за ці гроші зможе проїхати хоча б 450–500 км. А тут – ще й конкуренти на кшталт Kia EV9 чи Mercedes EQV, які виглядають вигідніше».

Попри все, ID.Buzz усе ще має свій шарм. Він приваблює дизайном і атмосферою старого «мікробуса», що повертає у часи хіпі. Проблема не в стилі, а в цифрах. Щоб вижити, Volkswagen доведеться серйозно знизити ціну або ж переосмислити позиціювання моделі.

Якщо цього не зробити, ID.Buzz ризикує повторити долю тих гарних, але невчасно народжених авто, про які згадують лише на форумах ентузіастів.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти