Далекобійників масово звільнють через погане знання мови – чому це становить небезпеку
В Америці розгорівся мовний скандал серед далекобійників. Понад 7 тисяч водіїв вантажівок втратили роботу через слабке знання англійської. Цифру підтвердило Міністерство транспорту США: 7248 водіїв комерційного транспорту не пройшли перевірку відповідно до стандартів English Language Proficiency (ELP).
Очільник відомства Шон Даффі у соцмережі Х заявив, що «водій, який не може прочитати знак чи виконати вказівку поліцейського, становить ризик для всіх учасників руху». Після ухвалення червневого розпорядження Білого дому вимогу про володіння мовою повернули в перелік підстав для відсторонення від роботи.
Попередній меморандум 2016 року дозволяв закривати очі на такі порушення. Тепер ситуація змінилася – інспектори знову зобов’язані перевіряти мовну компетенцію під час зупинок.
Найбільше постраждали перевізники з Техасу та штатів уздовж південного кордону. Там працює багато водіїв з Мексики, Куби та країн Центральної Америки. Багато з них виконували рейси роками без жодних пригод.
«Наших людей карають не за помилки на дорозі, а за акцент. Це не про безпеку, це про бюрократію», – сказав Адальберто Камперо, директор транспортної компанії Unimex з міста Фарр (Техас).
Водії, які не склали мовний тест, залишаються без роботи. Щоб повернутися за кермо, їм потрібно скласти іспит повторно та підтвердити рівень англійської. Тим часом роботодавцям загрожують штрафи від 10 до 50 тисяч доларів (від 420 тисяч до понад 2 мільйонів гривень) за кожного водія, який не відповідає мовним вимогам.
Експерти галузі прогнозують, що через новий закон кількість водіїв на ринку перевезень у США скоротиться ще більше. У профспілках наголошують: нестача кадрів уже відчутна, а мовні бар’єри лише поглиблюють кризу.
За даними FreightWaves, лише Техас за останнє десятиліття видав іноземцям найбільше комерційних водійських посвідчень. Тепер штат змушений переглядати власну політику, щоб уникнути паралічу транспортної системи.
Обговорити цю тему в Facebook