Плагін-гібриди вперше обігнали дизелі по продажам у Європі
Європейський авторинок зробив історичний поворот, пише Motor1. За даними ACEA, за перші десять місяців 2025 року частка плагін-гібридів сягнула 9,4 %, тоді як дизельні авто впали до 8 %. Це вперше, коли дизель поступився навіть не електрокарам, а саме заряджаємим гібридам.
Ще десять років тому половина нових авто в Європі мала дизельний двигун. Потім грянув дизельгейт Volkswagen, і довіра до дизеля обвалилась. Відтоді продажі лише знижуються. У 2017-му бензинові авто вперше перегнали дизелі, а через чотири роки на друге місце вийшли гібриди. Тепер естафету прийняли плагін-гібриди.
Інженер-аналітик Міхаель Гартман із Мюнхена пояснює:
«Сьогодні навіть у компактних моделях дизель майже зник. Renault Clio, Volkswagen Polo чи Opel Corsa тепер мають лише бензинові або гібридні мотори. Це не мода, а наслідок нових екостандартів».
Регуляції викидів Euro 7 стали фатальними для дизеля. Під тиском екологічних вимог автовиробники масово згортають виробництво «важких» моторів. До того ж більшість країн дає пільги на електрифіковані авто, а податки на дизель ростуть.
Додаймо ще один факт: сучасні бензинові двигуни стали ощадливішими. Вони споживають майже стільки ж пального, як і дизель, але не потребують складних систем очищення. У результаті дизель утрачає сенс для більшості покупців.
Європейський автожурналіст Адріан Падеану каже:
«Коли навіть великі кросовери, як BMW X5 50e чи Mercedes GLE 400e, мають запас ходу до 100 км на електриці, водії бачать реальну вигоду».
Український контекст
В Україні тренд помітний теж. За даними профільних асоціацій, у 2025 році кількість зареєстрованих гібридів зросла більш ніж на 40 % порівняно з торішнім показником. Попит підживлює дефіцит дизельного пального та бажання економити на заправках.
Обговорити цю тему в Facebook