Розмитнення вживаних автомобілів з дизелями: «об’ємні» двигуни можуть отримати знижки
Новий законопроект №7269, нещодавно зареєстрований у Верховній Раді, фактично є доповненням до вже чинного закону 1389-VIII (проект №3251) в частині зміни ставок акцизу на деякі категорії дизельних легкових автомобілів. «Доповненням» – значить, що в разі отримання ним юридичної сили документ пропрацює тимчасово, до кінця 2018 року. Також діючими залишаться обмеження «три одиниці»: 1 авто на 1 людину в рік, плюс машина повинна мати сертифікат Євро-5(6) і рік виробництва від 2010, передає AUTO.RIA.com.
Запропонована механіка дії документа наступна: розширити діапазон об’ємів дизельних двигунів з 2500 см3 до 3000 см3, які можна буде розмитнити із застосуванням зниженої ставки акцизу 0,327 євро за 1 кубічний сантиметр робочого об’єму циліндрів. Зараз для застосування такої ставки діє діапазон «від 1500 до 2500 см3», а якщо об’єм двигуна більший 2500 см3 – розмір акцизного збору стає відчутно вищим: 2,209 євро за 1 см3. Тобто, на практиці дизельні авто з двигунами об’ємом понад 2,5 л приганяти невигідно: сума митних платежів може значно перевищити вартість всієї покупки.
Які автомобілі потраплять під дію нового документа, якщо він стане законом? Седани і універсали середнього, бізнес і люкс класів, з «об’ємистими» дизелями, деякі позашляховики і пасажирські мікроавтобуси, що мають об’єм дизельного двигуна до 2999 см3.
Які прогнози можна дати описаному законопроекту? Автором документа є нардеп Олег Барна. В автомобільній галузі це не перша ініціатива – раніше ним по тематиці автомобільних податків було зареєстровано 5 різних документів. Наприклад, про акциз на переобладнання вантажівок в легкові ТЗ (документи №1757 і №6219), про транспортний «податок на розкіш» (з/п №1868 і №3315), і про запровадження на постійній основі стандарту Євро-4 в Україні (з/п №6238). Об’єднує ці законопроекти одна риса: жоден із них не був прийнятий. Деякі направлялися на доопрацювання, а два відхилені (один на рівні комітету, один в сесійній залі Верховної Ради). Виходячи з такої статистики, вірогідність отримання законної сили новим проектом закону №7269, мабуть, така ж, як і у всіх перерахованих вище документів.
Слід зауважити, що деякі документи О. Барни дійсно могли принести користь для автовласників, трохи оживити авторинок і деякі види автосервісного бізнесу. Наприклад, зняття акцизу на переобладнання ТЗ із вантажного в пасажирський автомобіль, передбачене у документі №6219, який, врешті, отримав негативне резюме від Головного науково-експертного управління ВР. Значить, і ця ініціатива, скоріш за все, буде припадати пилом разом з іншими в архівах Верховної Ради.
Після вивчення документа у нас виникло питання до вас – автомобілістів. Чи варто зараз робити акцент на доступності об’ємних дизельних вживаних автомобілів, враховуючи те, що за 7-8 років експлуатації сажовий фільтр і, можливо, каталітичний нейтралізатор в таких ТЗ наблизилися до повного вичерпання ресурсу (а кількість викидів у «об’ємистих» моторів, зрозуміло, вища, ніж у малих)? Або, може доцільніше більше уваги приділити електромобілям, у яких з питаннями шкідливих викидів справи йдуть куди краще, ніж у дизелів?
Тим більше, що в світі зараз спостерігається подібна тенденція – якщо не повна заборона, то значна мінімізація кількості дизельного транспорту на дорогах, з одночасним створенням сприятливих умов для виробників і покупців електромобілів?