Водіям розповіли, що буде, якщо їздити влітку на зимовій гумі
Певна частина автомобілістів із різних причин навесні не переходить на літні шини. В Україні це не заборонено, але треба бути дуже обережним при кожній поїздці на покришках не за сезоном.
Зимова гума влітку поводиться на дорозі краще, ніж літня взимку. Але обережність під час керування все одно треба подвоїти.
Колеса для зими на теплій поверхні мають помітно гірший коефіцієнт зчеплення.
Більший гальмівний шлях. Залишайте на чверть – на третину більше місця для гальмування, оскільки колеса на зимовій гумі раніше зриваються в юз, якщо у автомобіля немає антиблокувальної системи.
Схильність до занесення при активному маневруванні на швидкості. Тут зазначимо, що на дрібні рухи кермом автомобіля зимова покришка реагує цілком адекватно, але спортивного гострого керма чекати не варто. На досить високій швидкості машина може спробувати “попливти” назовні повороту.
Що ж до шипованої гуми, то важливих відмінностей у літній поведінці шипованих і зимових фрикційних шин немає. Щоправда, металеві шипи зменшують пляму контакту шини з дорогою, але, як правило, це компенсується більшою м’якістю гумової суміші протектора, характерної для арктичних моделей.
Крім того, шиповані шини дуже “гучні”. Також експлуатація шипованої гуми на теплому або гарячому асфальті значно її псує.
Підсумувавши, варто відзначити, що зимова гума влітку зношується з особливою інтенсивністю – м’якший протектор стирається швидше за жорсткий асфальт.