Найрідкісніші та незвичайні українські авто: електромобілі, кросовери та суперкари

Українські інженери здійснили багато інноваційних та незвичайних автомобільних проектів, хоча з різних причин ці цікаві розробки не були завершені та випущені в серійне виробництво.

Хоча українська автомобільна промисловість відома своїми бюджетними моделями “Запорожець” та “Таврія”, які можуть викликати посмішку у багатьох, вітчизняні підприємства також розробили численні інноваційні автомобілі, які не мали можливості потрапити до серійного виробництва через фінансові обмеження або перешкоди з боку влади. У виданні “Фокус” зібрали найцікавіші маловідомі проекти.

Перший український електромобіль

Електромобіль ЛАЗ-750

Це може здатися неймовірним, але перший український електромобіль був створений вже у 1947 році. Це був фургон ЛАЗ-750, який був випущений у кількості 20 одиниць і навіть використовувався для доставки пошти в Ленінграді. Електрокари мали вантажопідйомність 500 кг, розвивали швидкість 30-35 км/год і здатні були подолати відстань 50-70 км без необхідності підзаряджання.

Спортивний “Запорожець”

ЗАЗ “Спорт-900”

У минулому, вирішивши вдосконалити “Запорожець”, спробували створити справжній спортивний автомобіль. Елегантне купе “Спорт-900” було побудовано на базі “горбатого” ЗАЗ-965 з легким склопластиковим кузовом. Завдяки своїй малій вазі у 500 кг, навіть зі стандартним двигуном потужністю 27 к.с., ця машина стала швидше. З 1963 по 1969 рік було зібрано п’ять або, можливо, шість екземплярів ЗАЗ “Спорт-900”.

Позашляховики ЗАЗ

ЗАЗ-970Б

У Запоріжжі з 60-х років почали проектувати моделі автомобілів з підвищеною прохідністю. Зокрема, на основі “горбатого” автомобіля була створена ціла родина позашляховиків ЗАЗ-970, яка включала мікроавтобус, пікап і фургон з заднім та повним приводом. Під час випробувань на Хортиці та в Криму ці автомобілі продемонстрували вражаючу прохідність. Планувалося щорічно випускати 50 тисяч автомобілів, проте влада віддала перевагу ЛуАЗ-969 “Волинь”, тому виробництво ЗАЗ-970 не було розпочато.

ЗАЗ-1102 “Перспектива”

ЗАЗ-1102 “Перспектива”

Назва цього автомобіля відображає його значення: в середині 70-х років він був дійсно передовим проектом з переднім приводом і розташованим з переду двигуном. Уряд УРСР вважав цей автомобіль занадто передовим і не дозволив його випуск. Згодом “Перспектива” претворилася в “Таврію”.

Українська Suzuki Jimny

ЛуАЗ-1301

ЛуАЗ-1301: Невтілений спадкоємець моделі “Волинь”. Цей позашляховик був розроблений протягом 15 років, проте було випущено лише 43 напівсерійних автомобілі. Його потенційна роль полягала в тому, щоб стати більш доступною альтернативою Suzuki Jimny. Серед відмінних особливостей моделі були пластиковий кузов та повністю незалежна підвіска. У конструкції автомобіля використовувалися компоненти, що базувалися на “Таврії”, а двигуни об’ємом 1,2 л (54 к. с.) та 1,3 л (58 к. с.) використовувалися для його комплектації.

Українська “Газель”

Легкий комерційний автомобіль ЗАЗ-2301 “Снага” випередив конкурента “Газель”, успішно пройшовши всі випробування до 1995 року і був готовий до виробництва. Проте проект був скасований через фінансові труднощі. Вантажний автомобіль планували комплектувати двигунами потужністю від 73 до 85 к. с., а також мали плани розширити лінійку моделей з додаванням фургона та мікроавтобуса.

Легковий ЛАЗ

ЛАЗ-3210

У 90-х років ЛАЗ здійснював спроби випуску легкових автомобілів. На виставці “Український автобус” 1994 року був продемонстрований дев’ятимісний мінівен ЛАЗ-3210. Цей компактний автомобіль завдовжки 4,5 метра мав склопластиковий кузов та фари, запозичені від “Таврії”. Для ЛАЗ-3210 був використаний польський двигун Andria потужністю 70 к.с., а підвіска та кермо були запозичені від “Волги”. Ціну на ЛАЗ-3210 планували встановити на рівні всього $7500, проте економічна криза 90-х завадила запуску автомобіля в серійне виробництво.

Невідомі “Таврії”

Крім того, лінійка моделей “Таврія” ЗАЗ-1102 могла бути більш розширеною та різноманітною. Невідомою для багатьох є той факт, що були створені просторий універсал, оригінальний кросовер, потужне 160-кінське купе та навіть кабріолет “Таврія”. Для ралі також була розроблена “Таврія-Апельсин” з потужністю 180 к.с. та повним приводом.

Крім цього, у 90-х роках було випущено кілька екземплярів електромобіля ЗАЗ-1109 з потужністю 25-35 к.с. та запасом ходу до 140 км. Ці автомобілі планувалися для продажу в Європі і були презентовані в Німеччині.

Електрокар на агрегатах МіГ-29

Електромобіль “Київ-1103”

Електрокар “Київ-1103” був розроблений спільними зусиллями НВЦ “Інформатика” та Інституту електрозварювання імені Є. О. Патона. Для його мотора використовувався стартер з винищувача МіГ-29. Навіть з потужністю 25 к.с., цей легкий хетчбек з пластиковим кузовом був достатньо ефективним. В Ізраїлі була створена батарея для електрокара, яка забезпечувала запас ходу до 200 км без необхідності підзарядки.

Машину активно тестували в Києві та на автодромі “Чайка”, а також планували продаж на ринку Європи. Deutsche Bank був готовий надати фінансову підтримку проекту через пільговий кредит, за умови урядових гарантій. Проте Кабінет Міністрів не надав їх, і проект “Київ-1103” був закритий.

Український суперкар

Суперкар Himera Q

У 2017 році був представлений електричний суперкар під назвою Himera Q. Хоча презентація відбулася у Києві, виробництво планувалося запустити в Іспанії. Це низькопрофільне купе вражало яскравим дизайном та високими технічними характеристиками. Заплановано було оснастити його чотирма моторами загальною потужністю 1000 к. с. Теоретично автомобіль міг розганятися до 100 км/год всього за 3 секунди та досягати швидкості 350 км/год, маючи запас ходу до 500 км.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти