Українським водіям пора забути про «всесезонку»
Багато автовласників вважають, що всесезонні шини однаково добре підходять для експлуатації в спеку і в холод, посуху і по мокрому снігу. На жаль, дане твердження буде більш правдоподібним, якщо слово «добре» замінити на «погано».
Безумовно, виробники докладають максимум зусиль задля досягнення справжньої всепогодності, але вимоги до шин влітку і взимку дуже різні, а в деяких випадках – протилежні.
Найбільш явну відмінність – склад гумової суміші, який на літніх шинах повинен витримувати контакт з розпеченим асфальтом, а на зимових – не втрачати фрикційних властивостей при низьких температурах. З цієї причини зимові шини значно м’якші літніх, з підвищеним вмістом натурального каучуку і силіки.
Протектор у зимових шин також помітно відрізняється від літніх. Замість округленої плечової зони і поздовжніх ребер з невеликою кількістю канавок – гострі виступаючі кромки, малюнок спроектований таким чином, щоб максимально швидко відводити з плями контакту воду і сніг. Велика кількість ламелей покращують зчеплення і поведінку автомобіля на слизькому покритті.
Всесезонні шини – це спроба намацати золоту середину: вони жорсткіші зимових, їх протектор гірше справляється з їздою по сльоті. В результаті виходить продукт, помітно гірший за своїми характеристиками моделям, спеціально створеним для зими і літа.
Тієї ж думки дотримується автогонщик і журналіст Олексій Мочанов:
«Я б не став покладатися на глобальне потепління і що ожеледь у нас буває пару днів в році. Цієї пари днів багатьом вистачає, щоб з протиснутою в підлогу педаллю гальма викотитися по льоду на середину перехрестя і спровокувати ДТП. Навіщо проводити експерименти над собою та іншими?».
Вибираючи шину, звертайте увагу на її маркування, найчастіше зимові шини мають значок гори зі сніжинкою або сніжинкою, а додаткове маркування «M + S» говорить лише про те, що шини краще справляються з відведенням бруду і снігу з плями контакту, гарантують краще зчеплення на даних покриттях, але ніяк не допомагаючи під час ожеледиці і морозів. Подібне маркування може використовуватися і на всесезонних (All season – AS), і на всепогодних (All weather – AW) шинах.
Досить спірним виглядає і теза про економію, яку переслідують покупці всесезонної гуми. Дійсно, їм буде досить одного комплекту на обидва сезону, а й заміни цей комплект зажадає в два рази швидше – тим більше, що знос при високих температурах у «всесезонки» вище, ніж у більш жорстких літніх складів. І виходить, що додаткові витрати на два комплекти обмежуються двома візитами на шиномонтаж в рік. Саме час задатися питанням: чи може така економія вважатися визначальною, коли на іншій чаші ваг – безпека?
«Якби і справді можна було обійтися лише одним-єдиним типом шин, в світі не існувало б ні літньої, ні зимової гуми. Але вони існують, і навіть більше того: виробники вкладають величезні гроші в їх розвиток», – резюмує Олексій.