Як водії «вбивають» двигун, перевіряючи рівень масла
Здавалося б, як можна нашкодити двигуну, всього-на-всього перевіряючи рівень моторного масла? Дуже просто – достатньо допускати грубі помилки при виконанні цієї нехитрої процедури, пише autonews.ua.
Попросіть трьох автомобілістів покроково розповісти, як вони перевіряють рівень масла в двигуні, і ви напевно отримаєте у відповідь три різні інструкції. Чому так відбувається, сказати складно. Бути може, тому, що в більшості автошкіл таким маніпуляціям не вчать, і новачкам доводиться консультуватися з інтернетом, що кишать помилковою інформацією.
Якщо ви хочете дізнатися, як насправді йдуть справи з маслом в двигуні, то дуже важливо вибрати для проведення процедури правильне місце. Слід припаркуватися на рівній поверхні, де немає ніяких глибоких ям і гірок. Машину в горизонтальному положенні, а в іншому випадку отримані вами дані будуть некоректними.
Нерідко можна спостерігати водіїв, які перевіряють рівень моторного масла зранку – після тривалої стоянки автомобіля. І це теж груба помилка, адже двигун машини повинен бути добре прогрітий. Винятком є хіба що ті випадки, коли на щупі є спеціальні ризики «cold» і «hot», але такі зустрічаються нечасто.
Інша поширена помилка, що здійснюються багатьма водіями – причому як початківцями, так і досвідченими – перевіряти рівень масла відразу ж після виключення запалення. За процедурою, потрібно почекати 10-15 хвилин, щоб мастило встигло стекти в картер. Тільки так ви зможете побачити реальну картину.
Мало тих, хто спотикається на цьому кроці, але все ж. Витягнувши щуп в перший раз, необхідно ретельно його протерти ганчіркою або серветкою, яка не залишає після себе дрібних ворсинок. Далі слід помістити «рейку» назад, вставивши до упору, почекати кілька секунд і знову витягти. І не поспішайте лаяти автора – багато новачків цього не знають.
Багато хто помилково вважає, що «правильний» рівень масла в двигуні – це max або навіть трохи більше. Але ні: в ідеалі сліди мастила повинні бути між відмітками «мінімум» і «максимум», ближче до останньої. Тільки при такому розкладі можна зачинити капот зі спокійною душею.
Дотримуватися цих нескладних правил необхідно, адже порушення процедури загрожує дезінформацією водія, а значить – несвоєчасним рішенням проблем. Пам’ятайте: надлишок масла може виявитися в системі вентиляції картера, в циліндрах двигуна або каталізаторі.
Що ж до нестачі масла в двигуні, то це прямий шлях до так званого «масляного» голодування. Загалом, і в тому, і в іншому випадку є величезні ризики потрапити на дорогий ремонт, а то і на заміну силового агрегату.