Низькопрофільна гума – плюси і мінуси, особливості експлуатації
Документальні художні фільми, в безлічі демонстровані у вітчизняному кінопрокаті, вже давно вклали в голови вітчизняних автолюбителів стереотип того, що чим нижче кліренс, тим крутіше зовнішній вигляд машини, і тим вона швидше і впевненіше маневрує в міському потоці.
Хоча, часом, багато хто не віддають собі звіту, що великі Російські міста в ранкові та вечірні години намертво «стоять» в заторах, і взагалі про всі особливості управління та експлуатації автомобіля оснащеного низькопрофільною гумою.
Особливо, дивують автолюбителі, яким дуже подобаються занижені Пріори зокрема, та й, судячи з усього, занижені ВАЗи в цілому, які примудряються розмістити покришки 17, а то і 18 радіусу в колісних арках, при необхідності додатково розширених, призначених конструкцією виробника для установки максимум 15 -16 радіусу гуми.
Ми пропонуємо розібратися у всіх тонкощах докладно.
Що таке заводські допуски
Будь-який автомобіль – дуже складний технічний агрегат, що складається в свою чергу з десятків і навіть сотень додаткових механізмів, вузлів і елементів. З огляду на, що на кожен вузол транспортної техніки доводиться чимале навантаження, що виникає від постійних розгонів і гальмувань, а також від безперервного тертя частин, кожен елемент конструкції має свій запас міцності і допустиме перевищення граничних навантажень, які він здатний витримати.
Це і називається допусками заводу виробника.
Порушення допусків веде до різкого зниження експлуатаційного ресурсу тих чи інших компонентів автомобіля, і скорочення життєвого циклу вашого авто в цілому.
Розмір дисків і висота профілю автомобільних покришок мають величезне значення.
>Адже від цих показників залежить те, з якою швидкістю автомобіль буде розганятися, яке зусилля потрібно подолати мотору, коробці перемикання передач, зчеплення і ще багато чому іншому для того, щоб зрушити з місця ваше авто, якщо максимальний розмір дисків і гуми, на які розрахований ваш автомобіль, буде перевищено.
Не кажучи вже про підвіску, яка бере на себе будь-який вплив, пов’язане зі зниженням рівня амортизації. А тим часом установка низкопрофильной гуми впливає на це самим безпосереднім чином. Так що без модифікації підвіски встановлювати низькопрофільну гуму – ризиковано. Ваша підвіска просто розвалиться на частини.
Зниження висоти профілю
Найпоширенішою причиною, по якій автолюбителі встановлюють низькопрофільні шини, є бажання збільшити радіус використовуваних дисків. Якщо залишити профіль автомобільної покришки, то диски збільшеного радіусу просто не зможуть розміститися в колісних арках.
А установка гуми з низьким профілем дозволяє з легкістю встановити диски більшого діаметру на 1-2 розміру, що перевищує рекомендації заводу-виготовлювача.
Пам’ятайте про те, що чим нижчий профіль вашої гуми, тим жорсткіше колесо, і тим вище навантаження на підвіску вашої машини.
очевидні плюси
Однак якщо ви йдете на установку автомобільних покришок з низьким профілем без порушення технічних умов, розроблених конструкторами, то це здатне дати ряд позитивних ефектів в частині підвищення рівня керованості та оптимізації роботи інших систем вашого автомобіля:
- Зокрема, знижується витрата палива за рахунок зниження ваги гуми, а також підвищення ступеня жорсткості колеса. Тобто ваш автомобіль буде проїжджати в середньому по інерції більшу відстань, що здатне дати вам 5% економію палива.
- Поліпшення керованості. Знижується ступінь занесення, а, отже, ваш занижений автомобіль буде продовжувати рух по обраній траєкторії при більш високій швидкості. Орієнтовно ваша машина не повинна йти в замет на швидкостях аж до 75 кілометрів на годину.
- Візуальне збільшення розміру диска, навіть якщо ви не перевищите в плані розмірності вимог заводу. Великий хромований диск і справді виглядає дуже гідно!
Підвищення швидкості, на якій автомобіль йде в занос, поліпшення керованості, зниження кількості і рівня кренів, а також економія палива на наш погляд є суттєвими плюсами. І якби дороги в нашій країні були на порядок краще, можна було б однозначно рекомендувати низькопрофільні колеса всім без винятку, як must have!
Однак
А тепер скажемо кілька слів про мінуси низького профілю, яких все-таки більше, ніж очевидних плюсів:
- При порушенні технічних умов експлуатації автомобіля і недотриманні вимог заводу-виробника в частині розміру дисків і шин, у вас дуже швидко почнуться глобальні проблеми з усіма без винятку елементами підвіски, і їх швидкий вихід з ладу.
- Різке зниження рівня комфорту їзди. Машина стане набагато жорсткішою, всі виступи і купини дорожнього покриття стануть явно відчутні пасажирами.
- Подолання глибоких пошкоджень дорожнього полотна на високій швидкості може заподіяти серйозні каліцтва посадженої машині – пробити колесо, або навіть розірвати його дуже просто.
- Використання низкопрофильной гуми, як ми вже сказали, спричинить підвищення рівня жорсткості колеса, а, отже, призведе до підвищення рівня шуму в салоні при їзді.
Разом
Отже, в сухому залишку у нас сформувався ряд правил, які вкрай бажано дотримуватися, якщо ви задумалися про встановлення гуми з низьким профілем, але при цьому хочете уникнути серйозних неприємностей зі здоров’ям вашого залізного скакуна:
- Не порушуйте технічні умови експлуатації транспорту, перевищуючи максимальний допустимий розмір дисків і автомобільних покришок, в тому випадку, якщо модифікації підвіски не проводилися.
- Будьте готові до того, що у вас в машині зросте рівень шуму, а також в будь-якому випадку знизиться експлуатаційний ресурс автомобіля – позначиться погана якість дорожнього покриття Російських доріг і машину в будь-якому випадку «растрясет».
Ну і звичайно не варто забувати про те, що занижені машини спочатку розроблялися інженерами з тим розрахунком, щоб використовуватися в умовах спортивної їзди, а не міський. Тому подумайте, перш ніж відмовитися від м’якої і комфортної їзди на більш низьких швидкостях на користь різкого і жорсткого переміщення в транспортному потоці на колесах з низьким профілем.