Українські мікроавтобуси – забутий проект (Фото)
На початку 90-х років в Україні були зроблені старанні спроби поставити на конвеєр легкі розвізні вантажні автомобілі – мікроавтобуси і фургони на їх базі. З розпадом «союзу» Рафи припинили до нас поставлятися, а УАЗи не відповідали вже сучасним запитам по комфорту і безпеку, повідомляє MMR з посиланням на Автоцентр.
За справу взявся вітчизняний інститут «Укравтобуспром», який розробив ціле сімейство легких розвізних автомобілів колісної формули 4х2 і 4х4. Це мікроавтобуси з кількістю місць від 8 до 14 і фургони на їх базі вантажопідйомністю від 1000 до 2500 кг. Передбачалося оснащуватися машини бензиновими двигунами потужністю від 90 до 150 к.с. і дизелями в 75 – 125 к.с. Замовником проекту виступив завод «Агрореммаш» з м Лубни.
В результаті з’явилися кілька цікавих автомобілів. Машина «Сула» на базі УАЗика. Також цікавий мікроавтобус ЛАЗ-3201 на 9 місць, оснащений польським дизелем Andoria потужністю 70 к.с. Кузов був зі склопластику. А підвіска коліс і ведучий міст були взяті від «Волги» ГАЗ-24. Довжина машини – 4,7 м; ширина – 1,8 м і висота – 2,0 м. Був побудований тільки один єдиний екземпляр.
Заслуговує на увагу і мікроавтобус ЗАЗ-2201 «Галич». Був побудований тільки повнорозмірний пластиліновий макет. Дизайном машина дуже схожа на Ford Transit, досить подивитися на фари. На її базі передбачалося створити і розвізний фургон ЗАЗ-2701. Ходові ж зразки були у вигляді бортових вантажівок, відомі як ЗАЗ-2301 «Снага».
На жаль, жоден з цих проектів так і не пішов у серію. Звичайно, свою лепту внесли горьківські «ГАЗелі», які масово заполонили ринок в середині 90-х.