Тролейбуси розпізнаватимуть обличчя пасажирів

За останні два місяці відбулися значні зміни у транспортній системі Києва. В місті прокладають безшумні трамвайні колії, будують перехоплюючі автостоянки. Запустили оснащений камерою тролейбус — рахує пасажирів і розпізнає людей, що перебувають у розшуку.

У квітні поблизу станцій метро Теремки, Лісова, Червоний Хутір і Сирець почали створювати перехоплюючі паркінги — автостоянки зручно сполучені з метрополітеном і автобусними зупинками поряд. Вони дозволяють залишити машину й одразу пересісти на потрібний транспорт. Це допоможе розвантажити центральну зону Києва від автомобілів.

— Є можливість залучати інвесторів для будівництва трирівневих і підземних паркінгів на під’їздах до міста, поряд із метро. Готуємо необхідні документи, говорить виконувач обов’язків директора Київтранспарксервісу Олександр Німас. — Розглядаємо і варіант, за яким пере­хоплюючі майданчики можуть працювати на базі комунального підприємства. Матимуть по 600–700 паркомісць.

У столиці продовжують установлювати безшумні трамвайні колії, замість звичайних. Їх уже поставили на 10 трамвайних переїздах. Безшумними стають завдяки спеціальним залізобетонним блокам, на які кладуть рейки.

— За умови фінансування 2018 року за цією технологією реконструюємо ще п’ять трамвайних переїздів, — каже заступник голови Департаменту транспортної інфраструктури міста Іван Шпильовий. — Будуть на вулицях Глибочицькій, Ялтинській, на площі Шевченка, від вулиці Автозаводської до Пуща-Водицької.

Безшумні колії прокладають у Києві з 2015-го

Із 20 квітня містом курсує тролейбус №18 із відеокамерою, що має функцію підрахунку пасажирів. Фіксує, чи платять вони за проїзд. У базі даних камери є інформація про людей, які перебувають у розшуку. Якщо вони зайдуть у тролейбус, апарат розпізнає їхнє обличчя та надішле інформацію у поліцію в режимі реального часу.

Тролейбус їздитиме в тестовому режимі до червня. Потім подібні камери мають установити у всіх тролейбусах — по кілька штук.

— Із часом такі камери будуть біля кожних дверей, — говорить Директор інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрій Назаров, 41 рік. — Вони фіксують не лише те, що відбувається в салоні, але й на дорогах.

“Розумна камера” допоможе знизити кількість пасажирів, які їздять без квитків.

— Такі відеокамери дозволяють підняти безпеку пасажирських перевезень. Вони дисциплінують і пасажирів, і водіїв, — каже генеральний директор акціонерного товариства “АК Богдан Моторс” 48-річний Віталій Старосуд. — Затори, неправильний обгін, автомобілі, що заважають рухові — лише частина проблем, які можна вирішити завдяки установленню розумних камер у тролейбусі.

— Є сумніви, що проект працюватиме в нас, як у Європі, — розповідає транспортний експерт Дмитро Беспалов, 33 роки. — Якщо камери фіксуватимуть порушення правил дорожнього руху й передаватимуть дані до поліції, то під це ще потрібно підлаштувати інформаційну інфраструктуру та бази даних. Записи з камер мають регулюватися законом, аби їх не можна було оскаржувати в суді.

Складне питання по системі розпізнавання облич. Люди можуть збунтуватися. Для мене неприємне таке відслідковування.

Інформація з камер не має виходити в загальний доступ, за законом.

— За використання персональних даних в Україні передбачена відповідальність. Тому хвилюватися про розповсюдження записів із камер не варто, — говорить юрист 42-річний Антон Зубков. — Зйомка в публічних місцях не є втручанням в особисте життя.

У скільки обійдеться облаштування київських тролейбусів “розумними камерами”, не повідомляють. В інтернеті подібні в середньому продають по $800 за штуку.

Можуть підняти ціни на проїзд

Улітку в Києві можуть підвищити вартість проїзду у громадському наземному транспорті до 8 грн. Зараз проїзд у трамваях, тролейбусах і комунальних автобусах вартує удвічі менше. Квиток на міську електричку коштує 5 грн.

Про це каже перший заступник голови КМДА Микола Поворозник, 46 років:

— Столична влада розглядає можливість підвищити вартість проїзду. Однак про остаточні цифри говоритимемо після вивчення цього питання. Відповідний проект винесемо на громадське обговорення, аби вивчити думку киян.

У Київпастрансі заперечують вірогідність зростання цін на квитки.

Джерело: Gazeta.ua

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти